Ik ga er even vanuit dat je het volgende paraat hebt:
- Werkende Nodo met IR en RF, verbonden aan je PC;
- Nodo beheertool
- Harmony;
- Harmony software.
- Pen en papier.
Start je Harmony software;
Ga naar apparaten en kies apparaat toevoegen;
Kies bij apparaten: Lichtcontroller
Kies bij fabrikant: - niet vermeld- en geef daarna bv. Tonkes.
Type bij model: Nodo en klik op gereed.
Kies: Nee, geen afstandsbediening., gereed
Kies: ik heb geen afstandbediening maar ik weet welke knop ingedrukt wordt,
Paar keer op gereed klikken en het apparaat is aangemaakt.
Nu heb je een Lichtcontroller/Kaku toegevoed. We gaan nu de UserEvents inleren via IR.
Nu komt je lastigste klus, maar dit hoef je in je leven maar eenmaal te doen

Verbindt de Harmony met de USB. Leg de ze met de ingang dicht in de buurt van de Nodo IR-Leds.
In de beheertool, tabblad "nodo commando": SentUserEvent 1,1
Harmony: Ga nu naar de Harmony software. Ga naar apparaten in het hoofdmenu en kies: IR-leren; Bij je eerder aangemaakte apparaat. Helemaal onderaan staat: Leer een nieuwe opdracht. Type in de plaats van MijnNieuweOpdracht UserEvent-01. Klik op de button: Nieuwe opdracht leren. De Harmony wacht op een IR Code.
In de beheertool druk je op Run, nu wordt dit commando via IR naar je Harmony verzonden. Dit nogmaals doen het te bevestigen.
Herhaal dit voor een aantal UserEvents, bv. 10 stuks om te beginnen. UserEvent 1,1, UserEvent 2,2 etc.
Nu heb je de Harmony ingeleerd en is deze klaar voor gebruik. Nu dien je Macro's aan te maken, zie "How To: Macro's"
Let op! een 0 is een wildcard. Dus een Userevent 0,0 zal ALLE userevents uitvoeren. Wellicht met een voorbeeld duidelijker:
Opstaan = UserEvent 1,0;
Avond = UserEvent 2,0;
Naar Bed = UserEvent 3,0;
Onder naar bed staan dan ALLE lampen die je uit wilt hebben als je gaat slapen (3,1 3,2 3,4 etc).
Dus met een 0 als wildcard achter de 3, gaat alles uit event 3 uit. Zie het als 3,*
mod: Graag verplaatsen naar Tips en Tricks.