Vandaar deze oproep. Mocht er interesse zijn in een van de onderstaande zaken, dan merken we het wel aan de reacties:
MCP23017 IO Expander

Is hier behoefte aan? We hebben al een IO expander. Plugin is op dit moment alleen wiredout.
NTP sync

Was een leuke oefening, maar plugin is niet afgerond, b.v. geen zomer/wintertijd verwerking, hardgecodeerd server adres... En je kunt al syncen via de webapp. Bovendien is elke interactie met de ethernetshield tricky ivm beschikbare sockets!
Chinese Alarm units

Volgens mij zit daar een switch op waarmee je de sensor als KAKU kunt ontvangen. Dus is een aparte plugin zinvol? Bovendien is detectie enkel op basis van pulslengte, dus veel kans op valse meldingen. Wellicht zinvol op een small omdat je daar geen rawsignal voorziening hebt.
Xiron weatherstation outdoorsensor

Goedkope sensor van ketens als blokker/marskramer... Vereist een aanpassing in de config waarvan de neveneffecten onvoldoende zijn getest (RF timing). Hij draait bij mij thuis, maar dat zegt nog niet zoveel...
IR Remote
Alleen zinvol voor op een Small ondat daar geen rawsignal storage beschikbaar is.
Is nog wel erg beperkt op dit moment (enkele Sony, Philips, Samsung apparaten)
Mischien zijn er ook wel zaken die je graag zou willen zien in de vorm van een plugin. Dit is een "gevaarlijke" oproep want we kunnen niets beloven noch garanties geven. Het laatste wat we willen bereiken is valse hoop, maar het lijkt me altijd goed om te weten wat er leeft binnen de Nodo gebruikersgroep. En ik heb de indruk dat er binnen die groep ook wel gebruikers zijn te vinden die zelf een bijdrage kunnen leveren in de vorm van een plugin.
Bedenk wel dat een plugin weliswaar prachtige mogelijkheden biedt, maar niet alles is technisch op te lossen met een plugin. En wijzigingen in de Nodo Core daar zijn we erg voorzichtig mee!
gr
Martinus