manjh schreef:In mijn Zyxel werkt het zo: log aan als admin, ga naar Network Settings, Home Networking, tabje Static DHCP.
Zoek de Nodo op in de lijst, verander het IP adres, en vink het vakje "Reserve" aan. Daarna klik je op Apply.
De eerstvolgende keer dat de Nodo een IP adres vraagt zal hij het door jou gekozen aders krijgen.
Manjh, fijn dat je even meedenkt.
Wat ik al schreef, ik ben "gezegend" met een Online modem. Daar kan ik wel een poort toewijzen aan een ip-adres, maar blijkbaar geeft het ding soms toch een ander ip-adres aan Nodo. Hieronder zie je wat ik krijg na een reset van Nodo.
- Code: Selecteer alles
Nodo Domotica controller (c) Copyright 2014 P.K.Tonkes.
Licensed under GNU General Public License.
Nodo-Mega V3.7, Product=SWACNC-MEGA-R744, Home=1, ThisUnit=1, ID=WVRV8077
Date=14-05-2014 (Wed); Time=22:00 DaylightSaving
IP=192.168.0.23, PortOutput=80, PortInput=6636
Host=www.nodo-domotica.nl, HostIP=185.10.51.106
En als ik probeer Nodo zo gek te krijgen met ip=192.168.0.123 dan is er geen verbinding meer mee te maken. Ik vermoed dat de rest, zoals gateway, dns etc. niet meer ingevuld worden. In de documentatie staat ook als ip=0.0.0.0 dan via dhcp de netwerkgegevens gevraagd worden.
In een eerdere versie (3.6?) kon je ook dns en gateway invullen en werkte het wel.
Het zou mooi zijn als je met alleen het ip adres invullen de rest door dhcp ingevuld werd, maar ja je kunt niet alles hebben...
Ook nog maar eens in de code snuffelen, misschien kan ik daar iets "vastzetten".
Update: Er schiet me nog wat in het hoofd
Ik heb de dhcp range beperkt tussen 10 en 100. En ik probeer de Nodo een adres te geven boven de 200. Dat zou het mee te maken kunnen hebben. Ik ga weer proberen met een adres tussen 10 en 100.
Update2: Jammer, werkt niet