nodo-domotica.nl http://www.nodo-domotica.nl/forum/ |
|
Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp http://www.nodo-domotica.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=822 |
Pagina 1 van 3 Volgende » |
Auteur: | Teunissm [ 03 sep 2012, 08:27 ] |
Titel: | Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp |
Hallo, Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met de overstap van de oude naar de nieuwe webapp (nodo-domotica.nl/webapp). Ik heb de laatste versie nodosoftware (v407b incl. De nieuwe ethernet nodo software) gecompileerd. Daarna alle netwerkinstellingen aangepast en geprobeerd met de webapp de nodo te configureren, helaas krijgtde webapp geen verbinding met de Nodo, na diverse instellingen controlleren/aanpassen heb ik het idee dat mijn router de poorten 80 en 8080 voor een eigen webserver o.i.d. Gebruikt. (de oude webapp kon ik ook niet op poort 80 of 8080 geinstalleerd krijgen). De oude webapp heb ik toen geconfigureerd voor poort 81, ik zie dat dit in de nieuwe webapp niet mogelijk is? Bestaat er een mogelijkheid dat dit aangepast kan worden? Groet, marcel |
Auteur: | manjh [ 03 sep 2012, 11:05 ] |
Titel: | Re: Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp |
lijkt me sterk dat je router poort 80 zelf gebruikt. En zelfs als dat zo is dan zou je dat moeten kunnen uitschakelen. Probeer het gewoon eens met poort 8080. Even in de router die poort doorzetten naar het IP adres van je Nodo. Nog een gedachte: heeft je Nodo misschien nu een ander IP adres toegewezen gekregen? Probeer eens met telnet naar je Nodo te gaan. Verbinding maken, en dan op enter drukken. De Nodo zou dan om een password moeten vragen. |
Auteur: | Teunissm [ 03 sep 2012, 12:59 ] |
Titel: | Re: Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp |
Beste Hans, Ik heb alle instellingen gecontroleerd, ipadres, gateway, dns, poort helaas geen resultaat, zowel op poort 80 als poort 8080 geen resultaat. Ook via de oude webap (nodo2.powerkite) kreeg ik geen verbinding via poort 80 of poort 8080, vandaar dat ik toen de keuze had gemaakt om poort 81 te gebruiken. Graag zou ik de mogelijkheid zien om ook deze poort in de nieuwe webapp te kunnen kiezen? Marcel |
Auteur: | softwareregi [ 03 sep 2012, 23:19 ] |
Titel: | Re: Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp |
Aan andere poorten wordt gewerkt!! |
Auteur: | Teunissm [ 04 sep 2012, 18:24 ] |
Titel: | Re: Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp |
Dat zou super zijn, ik wacht het af. |
Auteur: | BasPost [ 17 dec 2012, 19:24 ] |
Titel: | Re: Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp |
OFFTOPIC. Dit topic blijft constant open staan bij mij als ik op "ongelezen berichten" klik, dus dacht ik, ik plaats een berichtje, kijken of dat het probleem oplost. |
Auteur: | arjen [ 10 feb 2013, 17:51 ] |
Titel: | Re: Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp |
Wie wil mij verder helpen om de Webapp te laten werken? De Nodo heeft een IP adres, die ik via Telnet kon opvragen, maar de volgende tekst: Type op de adresbalk van uw router: http://<uw IP adres>/?password=Nodo&id=00000000&file=log werkt niet. Ik heb daarbij het IP adres van mijn 'huis' ingetypt. Ook de webapp krijgt geen verbinding. Poort 8080 (en 6636) zijn geforwarded in de router (Linksys) en in het modem (Speedtouch 706). Maar via sites waar je poorten kan opvragen lijkt dat niet goed gelukt. Misschien geef ik nog te weinig informatie, maar ik ben een werktuigbouwer en dit is taaie stof voor mij. Maar ik geef de moed niet op want het is zeer interessant. ik wil op z'n minst lampen kunnen bedienen. Zonder ethernet shield is dit gelukt. Alvast dank! |
Auteur: | arjen [ 12 feb 2013, 21:39 ] |
Titel: | Re: Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp |
Wie wil meedenken? Zijn er mogelijkheden om het stapsgewijs te doen? Er kunnen nu zoveel dingen misgaan. Kan ik eerst alleen met het modem werken, zonder de draadloze router? Kan ik eerst de firewall uitzetten van het modem, zodat ik geen last hebben van port forwarding? Ik heb het idee dat ik er bijna ben, maar zit nu vast. Alvast dank!! |
Auteur: | markuser [ 12 feb 2013, 22:09 ] |
Titel: | Re: Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp |
Als ik het goed begrijp kun je de poorten forwarden in de router en het modem? Kun je portforward niet uitschakelen in het modem of de router? Ik neem aan dat de router de DHCP is? Firewall uitschakelen is simpel te doen. Waarom gebruik je de router? Het modem heeft deze functies al van een router?! Althans volgens google. kun je een printscreen van het port forwarden maken ? Mark |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/ |