Naitsirhc schreef:Kan het zijn dat je rails niet precies parallel lopen. Het rolluik zal dan wel omlaag gaan totdat het punt bereikt wordt, dat de rails te dicht bij elkaar staan. Daar gaat het rolluik scheef staan....
Naitsirhc schreef:Ik bedoel meer dat je aan de bovenkant meer meet als aan de onderkant....
vwb het rolluik van Velux, kan ik niets over zeggen....
Ik weet wel, dat als een origineel onderdeel niet goed gemonteerd is, deze ook niet past
Naitsirhc schreef:Dat weet ik niet,
Ik ste voor dat je eerst gaat kijken of de rails precies pararlel lopen (het is niet erg als de rails een heeeel klein beetje uit elkaar staan --> let op: uit elkaar betekent dat afstand onder groter is dan boven)
Als dit gereed hebt, dan zou ik gewoon testen. Mijn ervaring met de rolluiken is, dat de motor gewoon een aantal minuten bekrachtigd word en dan moet het rolluik beneden zijn (volgens mij is mijn rollluik eerder afgerold, dan dat de asun uitschakeld.
Succes
ch2014 schreef:Duidelijk verhaal! Maar stel dat het rolluik op het dakraam een heel klein beetje scheef staat, moet het toch eigenlijk niet uitmaken? dus wel parallel en het dakraam klein beetje scheef. Je merkt op het einde dat de motor het moeilijk heeft, automatisch zegt die van ik ga niet verder.
kabouter schreef:ch2014 schreef:Duidelijk verhaal! Maar stel dat het rolluik op het dakraam een heel klein beetje scheef staat, moet het toch eigenlijk niet uitmaken? dus wel parallel en het dakraam klein beetje scheef. Je merkt op het einde dat de motor het moeilijk heeft, automatisch zegt die van ik ga niet verder.
Over het algemeen hebben alle elektrische rolluiken en/of luifels een buismotor er in zitten.
Deze hebben ten alle tijde een eindschakelaar erop zitten, en deze zijn meestal ook regelbaar omdat men eigenlijk nooit precies weet wat de instelling zal worden.
dit kan je controleren door het onderste kapje eraf te schroeven en dan zal je de eindschakel draaiknoppen of drukknoppen wel kunnen zien.
MAAR als de eindschakelaar niet gehaald wordt bestaat er wel een kans dat deze buismotor doorbrand behalve er een thermische beveiliging op zit, die na afkoeling weer hersteld.
Dat de rolluik wat scheef zit kan niet zo'n kwaad maar der kans bestaat wel dat de siliconen geleiders hierdoor sneller slijten.
met andere woorden is het altijd beter om het zo soepel mogelijk te laten lopen.
Duidelijk verhaal! Maar stel dat het rolluik op het dakraam een heel klein beetje scheef staat, moet het toch eigenlijk niet uitmaken? dus wel parallel en het dakraam klein beetje scheef. Je merkt op het einde dat de motor het moeilijk heeft, automatisch zegt die van ik ga niet verder.
Keer terug naar Klik-Aan-Klik-Uit
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast