Mijn naam is Erwin,
In het verleden ben ik weleens bezig geweest met X10 modules, maar dat was niet zo'n success.
(met name door de prijs

Ik ben na al weer een tijdje bezig met KAKU matriaal.
Als eerste ben ik begonnen met een aanbiedingssetje met 3 ontvangers en een zender.
Dit beviel zo goed dat ik er nog wat ontvangers bij heb gekocht.
Na het verwijderen van twee muren op mijn beneden verdieping, waar ook de bedrading voor de schakelaars van de verlichting in de de woon/eetkamer en de keuken zaten, heb ik deze aansluitingen complete over gezet naar KAKU inbouw schakelaars/dimmers
Om dat er nu wel veel KAKU oplossingen in huis waren, heb ik een TPC-300 gekocht, maar dat was het toch niet helemaal.
Inmiddels heb ik een ICS-1000, maar ook deze vindt ik wat beperkt.
Bij mijn zoektocht naar ander oplossingen (met name de HomeWizzard trok mijn aandacht) kwam ik op de NODO site terecht.
Wat ik hier op het forum allemaal lees maakt mij wel heel geintreseerd in de NODO oplossing.
Ik krijg alleen niet helmaal duidelijk wat ik nu nodig heb om te beginnen.
De WIKI is op sommige onderwerpen niet helemaal compleet en op andere onderwerpen gedateerd.
Bij het lezen van het ene artikel lijkt het of NODO een stuk hardware is, in het ander lijkt het aleen software.....
nu mijn concrete vraag:
Als ik nu mijn ICS-1000 wil vervangen wat heb ik dan nodig?
Als ik het goed heb in ieder geval het volgende
- Arduino Mega 2560
- Arduino Ethernet Shield
- 433 Mhz receiver
Ook zie ik in verschillende onderwerpen op het forum gesprokken worden over de NODO Shield, NODO megashield, NES.
Ik ben op dit gebied een beginner en zie helaas door de bomen het bos niet meer.
Het zou mooi zijn als iemand mij in de goede richting kan wijzen en mij kan vertellen wat ik nodig heb om te beginen
Alvast bedankt voor de reacties.
gr.
Erwin