@mdegraaf: Ik zie dat je in jouw grafiek de waarde kWh laat zien, maar moet dat niet kW zijn? Ik neem aan dat het je actuele verbruik is en niet hoeveel kWh je in bijvoorbeeld 1 minuut verbruikt hebt? Anders staan je stoppen rood gloeiend denk ik en betaal je je blauw

Het zou leuk zijn om net als bij emoncms (van
http://www.openenergymonitor.org) ook het verbruik per dag bijvoorbeeld weer te geven. Dat zou niet zo ingewikkeld moeten zijn als je behalve het berekende gebruik ook het totaal aantal getelde pulsjes naar je Nodo door geeft. Het aantal pulsjes sinds afgelopen 0:00 gedeeld door 1000 is dan het verbruik voor vandaag en zo kun je gebruik per dag weergeven in een staafgrafiek. Ervanuitgaande dan dat net als bij mijn meter elk pulsje 1 Wh is (1000 flitsjes per kWh).
Als ik mijn Nodo shield heb, kan ik wellicht verder helpen. Op dit moment heb ik alleen een Arduino Mega met Ethernetshield en rapporteert hij naar een EmonCMS3 MySQL database op mijn eigen NAS. Dit vervang ik graag door de Nodo natuurlijk!
Trouwens, sinds ik dit doe gaan mijn harde schijven van mijn NAS natuurlijk 's nachts niet meer in slaapstand, wat mijn standby verbruik op momenten dat de koelkast niet aan staat van 80 Watt naar 105 Watt verhoogd heeft. Dat is toch wel jammer, want 25W extra 24/7 is ongeveer 50 euro per jaar aan extra stroomverbruik (ervanuit gaan dat de HDs anders 100% van de tijd uit zouden staan is natuurlijk niet eerlijk, maar geeft een aardig beeld).... Ik ben dus ook wel voorstander van de centrale NODO WebApp as a Service