Ik zou een Arduino Small nemen als dedicated Meterkast Slave, wachten op de Nodo Mini software en dan een userplugin maken voor deze toepassing.
Alleen zijn er volgens mij nog enkele uitdagingen:
1) Bij serial input wordt volgens mij de userplugin niet aangeroepen, dus dat zal moeten worden aangepast/uitgebreid. En de Mini krijgt waarschijnlijk geen MMI meer voor serial commando's
2) Als je de meetwaarden al hebt in b.v. een 16 of 32 bits integer, hoe zenden we die dan naar de Master Nodo. Daar blijf ik voorlopig ook nog steken. Mijn energiemetingen gaan nu nog naar een eigen custom website, want ik ben er nog niet achter hoe ik de data naar de webapp krijg als het niet een variabele van -102 tm +102 is.
3) Het is nog zelfs de vraag of de Mini versie een userplugin krijgt en er zal bitter weinig code ruimte over zijn in de gebruikte Atmel chip voor eigen code.
Ik denk dat e.e.a. vast mogelijk gaat worden, maar we zullen minimaal geduld moeten hebben tot de Nodo sofware versies beiden klaar zijn. Paul is op vakantie, dus op korte termijn geen feedback
denk ik...
Het blijft natuurlijk ook nog mogelijk om voor deze slave custom code te maken die wel een Nodo Master aan kan sturen. Ik denk dat de Arduino wel prima hardware is om mee te werken. Een losse Atmel328 en een RF zender zou eigenlijk al genoeg zijn. Er schijnt ook nog een Nodo 'slave' naast de Mini te komen.
Geduld hebben kan wel eens lastig zijn

gr
Martinus