nodo-domotica.nl

events van onbekende apparaten

Hier alles over de Software in de Nodo

events van onbekende apparaten

Berichtdoor mvdbro » 31 okt 2011, 15:21

Op de Nodo website staat de volgende informatie:

2.2.3. poorten:
Infrarood ingang:
De infrarood ingang is bedoeld voor oppikken van signalen afkomstig van een afstandsbediening. De Nodo kan van vrijwel alle afstandsbedieningen signalen ontvangen. Op het moment dat er een signaal wordt ontvangen wordt deze omgezet naar een unieke waarde die het event representeert.

433 ontvanger:
Van de 433 ontvangstmodule kunnen eveneens signalen worden opgevangen. Dit kunnen bijvoorbeeld commando's zijn die zijn verzonden door een klik-aan- klik-uit handzender, een ander type handzender of een andere Nodo. Ook aan deze events wordt een unieke waarde toegekend.

Deze mogelijkheid is voor mij zeker interessant, echter heb ik na testen 2 issues vastgesteld:

1) Codes 1-255 (0x00 - 0xFF) kunnen niet worden ingevoerd, geeft errors. Zijn deze waarden ergens voor gereserveerd, of zou dit gewoon moeten kunnen? Ik probeer ze in te voeren via eventghost.

2) Codes langer dan 7 tekens b.v. 0x12345678 komen bij het commando eventlistshow terug met een ontbrekend eerste teken. Dus 0x12345678 kun je wel invoeren, maar je leest dit terug als 0x2345678. Ik dacht dat hier een unsigned 32 bit getal wordt gebruikt. Ik ben er nog niet achter of de Nodo intern wel het juiste getal hanteerd en dat alleen de eventlistshow een tekentje vergeet..
mvdbro
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 21 okt 2011, 12:06

Keer terug naar Nodo Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron