nodo-domotica.nl

[VRAAG]: ROLLING CODE tussen Nodo Mega en Nodo Arduino small

Hier kun je discussieren over hoe je je Nodo inzet voor taken in en rondom je woning of waar dan ook. Leuke tips, deel ze dan hier.

[VRAAG]: ROLLING CODE tussen Nodo Mega en Nodo Arduino small

Berichtdoor Kaag » 24 aug 2012, 14:12

Hallo mede Nodo'ers

Afgelopen Samenkoop actie heb ik meegedaan met de inkoop en sta te popelen om te beginnen met de Nodo's te bouwen, maar moet helaas eerst nog wat klussen in huis afmaken voordat ik daar aan toe ben.

maar in de tussentijd probeer ik vast alle onderdelen en info op te lijnen zodat ik straks in één keer de boel kan beetpakken.

welnu hier dan het volgende:
Ik wil de Nodo's graag gebruiken om een aantal sloten aan te sturen, aangezien dit wel veilig moet gebeuren zonder dat iemand met een ontvanger het RF signaal kan kopieren en zelf de sloten kan openen, zat ik aan een rolling code te denken. Hierbij zullen de bewuste sloten direct moeten worden aangestuurd door een Nodo. (betere ideeën zijn natuurlijk welkom)

Heeft iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen zou zijn?
Kaag
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 25 jul 2012, 21:26

Re: [VRAAG]: ROLLING CODE tussen Nodo Mega en Nodo Arduino s

Berichtdoor Naitsirhc » 26 aug 2012, 17:13

Het wordt al een poos geroepen dat men voor beveiligingsdoeleinden beter geen nodo gebruiken kan .....
Ik schaar het openen van deuren ook als een veiligheidsissue ;-)

Doe er je voordeel mee.
Naitsirhc
 
Berichten: 232
Geregistreerd: 30 sep 2011, 14:28

Re: [VRAAG]: ROLLING CODE tussen Nodo Mega en Nodo Arduino s

Berichtdoor Kaag » 26 aug 2012, 20:51

Dan sta ik dus niet alleen met mijn zorg.
Ik was daarom juist benieuwd of iemandval een manier heeft gevonden om toch een veilige methode te vinden.

Maar wellicht dat wanneer dat al zo zou zijn, niemand dat zou willen delen uit vrees dat daarmee de veiligheid er gelijk af is....

ik kon al niets vinden met de zoek functie.
Kaag
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 25 jul 2012, 21:26


Keer terug naar Nodo toepassingen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron