nodo-domotica.nl

OpenRemote

Hier alles over software in combinatie met de Nodo

OpenRemote

Berichtdoor mvdbro » 01 jun 2012, 14:47

Hallo Allemaal,

Ik zie een interessante discussie over OpenRemote die is ontstaan in een 'even voorstellen' thread. Het leek me handiger om een nieuwe thread te starten voor dit doel. Ik heb recentelijk OpenRemote eens geinstalleerd op mijn Synology NAS (was een add-on package voor) en heb een Arduino aangesloten op de NAS. Ik kan de Nodo nu al wel uitlezen en besturen via de seriele poort, maar hoe dit zou moeten via OpenRemote is me nog niet helemaal duidelijk.

Misschien heeft iemand een link naar een beetje duidelijke 'getting started' hiervoor. Ik ben er n.l. nog niet helemaal uit of ik voor de Nodo Web App ga of de Nodo samen ga gebruiken met de OpenRemote optie. Wellicht is een combi OpenRemote, Nodo WebApp en Nodo ook wel mogelijk.
mvdbro
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 21 okt 2011, 12:06

Re: OpenRemote

Berichtdoor almulder » 01 jun 2012, 18:45

Hoi Martinus,
goed initiatief. Het concept van OpenRemote is goed. Je kunt in de cloud als installer devices met commando's definiëren. Ook makros, waarbij je een reeks van commando's en delays definieerd. Als designer maak je schermen met buttons, labels en velden op een zeer flexibele manier. De designer koppelt de commando's en makros aan de button. Een gebruiker kan het geheel downloaden naar een controller. Deze controller kan een Linux/Windows of een basis zijn. De controller is een webapplicatie in een tomcat Apache server. Als commando kun je vele protocols gebruiken. je kunt dus ook het HTTP protocol gebruiken. Het nadeel van dit systeem is, dat je een pc of basis als controller moet gebruiken. Het database model is niet zoals het moet en daardoor heb je erg veel tijd nodig om de devices te maken. Het grote voordeel van het systeem is de gebruikersvriendelijkheid van de app op een iPad of Android systeem. Je kunt deze met vele schermen maken.zodat je alleen ziet, wat je moet zien. Ik ga in de komende tijd kijken, of ik de controller in de Nodig kan implementeren.
Louis.
almulder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 24 mei 2012, 20:29
Woonplaats: Haaksbergen

OpenRemote

Berichtdoor mvdbro » 02 jun 2012, 10:37

Hallo Louis,

Bedankt voor je reactie. Ik heb openremote nu werkend op de Synology NAS en kan commando's versturen vanaf mijn iPhone. Als ik b.v. een UDP commando programmeer naar poort 514 van mijn syslog server, dan komt die melding netjes binnen als ik op de betreffende knop druk. Dus m.i. het bewijs dat de iPhone communiceert met de OpenRemote controller op de NAS.

Ik dacht nu simpel: maak een knop met "shell exection" aan met daarin een script kaku_on.sh met de volgende inhoud:
echo "sendnewkaku 9,On" > /dev/ttyUSB0

In openremote programmeer ik het shell commando /usr/local/bin/arduino/kaku_on.sh

Als ik het script via ssh start op de NAS, dan gaat de KAKU aan. Geen probleem dus. Als ik op de geprogrammeerde knop druk, gebeurde er aanvankelijk niets

[update] Zat in rechten, opgelost met chmod 777 /dev/ttyUSB0. De user waaronder Openremote draait mocht blijkbaar niets naar de seriele poort sturen...

gr
Martinus
mvdbro
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 21 okt 2011, 12:06

Re: OpenRemote

Berichtdoor DrEnergy » 09 apr 2013, 20:37

Zijn er nog mensen verder gegaan met OpenRemote? Ik heb het nu op mijn Synology NAS draaien. Is het mogelijk om OpenRemote gewoon te laten connecten naar een telnet sessie en hier commando's uit te voeren?
DrEnergy
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 04 jan 2012, 09:09
Woonplaats: Dordrecht

Re: OpenRemote

Berichtdoor pierrekil » 29 nov 2013, 18:07

Hallo, is er al iemand die OpenRemote aan de praat heeft gekregen met KlikAanKlikUit. Zou erg interessant zijn!
pierrekil
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 29 nov 2013, 18:02


Keer terug naar Overige software Nodo

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron