nodo-domotica.nl

Nodo aan een thinclient

Alles over domotica wat NIET over de nodo gaat

Nodo aan een thinclient

Berichtdoor rvhoutem » 15 okt 2011, 11:39

Ik heb een tijdje mijn nodo aan mijn synology hangen, maar ik mis toch wat leuke features die ik met eventghost wel heb.

Daarom had ik het idee om de nodo aan een thinclient met windows XP embedded te hangen.
Ik heb al meerdere berichten van mensen zien langs komen van mensen die dit ook hebben.

Maar ik krijg met geen mogelijkheid de ftdi driver geinstalleerd. Is hier soms een speciale truc voor nodig?

Alle tips en trics zijn welkom.
rvhoutem
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 13 sep 2011, 11:53

Re: Nodo aan een thinclient

Berichtdoor Jubaard » 15 okt 2011, 13:53

Helaas heb ik het ook niet werkend gekregen op xp embedded. Na veel gedoe en werk heb ik besloten een normale xp versie op de thinclient te installeren.
Jubaard
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 02 sep 2011, 16:04

Re: Nodo aan een thinclient

Berichtdoor rvhoutem » 15 okt 2011, 14:03

Inmiddels net aan de praat gekregen na 3 dagen proberen. Iedere keer als ik de nodo aan de thinclient hing, dan kwam er in de eventlog een event dat hij newdev.dll niet kon vinden.

In de c:\windows\system32 stond wel een file newdev.dll_ . Nadat ik deze heb renamed vond hij de hardware en kon ik de ftdi drivers van xp gewoon installeren.

Inmiddels eventghost met wat plugins aan de praat.
rvhoutem
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 13 sep 2011, 11:53

Re: Nodo aan een thinclient

Berichtdoor Jubaard » 17 okt 2011, 18:35

Netjes, werkt het ondertussen allemaal naar wens? Heb je xpe op read only staan?
Jubaard
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 02 sep 2011, 16:04

Re: Nodo aan een thinclient

Berichtdoor rvhoutem » 19 okt 2011, 07:39

Ik heb tot nu toe alles aan het werken gekregen. Het is een beetje krap met diskspace. En logging schrijf ik naar mij nas.

Readonly werkt werkt wel, maar geeft toch af en toe wat problemen/uitdagingen.
rvhoutem
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 13 sep 2011, 11:53

Re: Nodo aan een thinclient

Berichtdoor JXR » 05 jul 2012, 13:21

Misschien een beetje late reactie, maar wat kreeg je niet werkend op je NAS? Heb zelf ook een Synology NAS en ben van plan met een Nodo te gaan werken namelijk.
JXR
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 03 jul 2012, 20:47
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Overige domotica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron