nodo-domotica.nl

Squeezebox

Hier past alles wat niet direct met domotica en/of de Nodo te maken heeft.

Squeezebox

Berichtdoor JDJD » 08 apr 2012, 20:50

Hallo,

Kun je op een Squeezebox een wachtwoord zetten zodat niet zomaar iemand die in het zelfde netwerk zit jou muziek systeem kan overnemen?



Alvast bedankt!
JDJD
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 04 sep 2011, 16:56

Re: Squeezebox

Berichtdoor Jubaard » 09 apr 2012, 13:52

Volgens mij kun je alleen een wachtwoord op je squeezeserver instellen.

Het zou trouwens ook leuk zijn als de nodo(webapp) commandos naar squeezeboxes kon sturen!
Jubaard
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 02 sep 2011, 16:04

Re: Squeezebox

Berichtdoor JDJD » 22 apr 2012, 21:13

@ Jubaard,

Ik gebruik nu de squeezebox software die je mij hebt aangeraden in een ander topic. (bedankt :) )

Ik gebruik ook een Eventghost plugin om de ''squeezebox'' te bedienen via de harmony. (werkt)

Nu wil ik graag de muziekzenders (zoals radio 538, q-music , enzovoort) als sneltoets instellen.

Weet jij of iemand anders hoe dit moet met de virtuele squeezebox (Touch)?
JDJD
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 04 sep 2011, 16:56

Re: Squeezebox

Berichtdoor Jubaard » 23 apr 2012, 09:13

Dit durf ik niet exact te zeggen... Je gebruikt de interface loze "squeezeslave" speler? Misschien kan je vanaf een andere computer met een squeeze speler zoals "squeezeplay" de controle overnemen van je "squeezeslave". Dan zou je kunnen spelen met de geavanceerde optie "beta shortcuts". Geen idee of dat gaat werken, maar dat is het enige wat ik zo kan bedenken.

Ik heb bijvoorbeeld ook een squeezeradio, dit is een alles in 1 apparaat. Deze heeft bij het scherm 6 shortcut knoppen. Wanneer er een zender opstaat die je wil opslaan druk je simpelweg lang op een van die knoppen en hij is opgeslagen. Misschien zou het bij een (virtuele)touch met afstandsbediening ook zo werken?
Jubaard
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 02 sep 2011, 16:04

Re: Squeezebox

Berichtdoor JDJD » 23 apr 2012, 20:40

Ik weet het nu wel zeker.

De voorgeprogrammeerde radiozenders haalt de virtuele Squeezebox uit de favorietenlijst.

De volgorde die in de lijst staan houd hij ook aan bij de voorgeprogrammeerde toetsen.

Hiermee bedoel ik dat als je Radio 538 bovenaan hebt staan dat nummer 1 radio 538 is. en q-music op de tweede plaats dat q-music dan ook nummer 2 is.

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
JDJD
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 04 sep 2011, 16:56


Keer terug naar Algemeen/Off-Topic

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron