Voyager schreef:Het project gaat nog steeds vooruit
Ik heb nu een begin met 2 weg communicatie (kaku & EasyHome zenden/ontvangen) Data klopt nog niet helemaal met rfxtrx. Adressen zijn nl. niet gelijk. Dit komt doordat Nodo daar vaak anders mee om gaat. Interpretatie verschillen![]()
Ook doen een aantal sensoren het die (deels verkeerde) data doorgeven. Nu bezig met de data in het juiste formaat te prakken.
Verder zijn er wat zenders/ontvangers onderweg want ook daar zitten haken en ogen aan. Aurel werkt op zich prima maar is prijzig. goedkoop RF setje is prima voor zenden, ontvangen is bagger.
Alhoewel hij wel ontvangt zijn pakketjes vaak te kort.
onderweg zijn onder meer de RFM69CW en NRF905.
~W.
mvdbro schreef:Dus als ik het goed begrijp, emuleer je een rfxtrx via USB-Serial terwijl het aan de andere kant zoveel als mogelijk een Nodo blijft. Dat is een interessante ontwikkeling. Daarmee ontstaat er meer keuzevrijheid om je domotica omgeving samen te stellen uit verschillende componenten.
tim schreef:Dus als ik het goed begrijp kan ik straks ook zo gaan werken:
Een Raspberry met PiDome of iets dergelijks
Een Nodo Mega met jouw aangepaste Nodo code via USB aan de RPI, ook een NRF module erop
Enkele Nodo sensoren met NRF en bijvoorbeeld dallas temperatuursensor
Dus geen NES nodig en geen Nodo Webapp.
Klopt dat nog een beetje?
tim schreef:Een Nodo Mega met jouw plugin via USB aan de RPI
Voyager schreef:Het is geen plugin maar een aangepaste nodo basis code met aangepaste plugins.. Maar dat is niet zo heel belangrijk. Snel meer over hoe en wat precies.
William
tim schreef:Bedankt voor je reactie. Kan dit niet als plugin dan? Anders hebben we straks toch meerdere Nodo versies in omloop? Is dat wel handig?
Keer terug naar Nodo toepassingen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten