nodo-domotica.nl

WebApp voor Raspberry

Post hier vragen en ervaringen die betrekking hebben op het gebruik en configuratie van de WebApp

WebApp voor Raspberry

Berichtdoor PE7GL » 23 aug 2014, 09:48

Bij een ander item werd een url verwezen van waar men informatie kon krijgen hoe men op een raspberry de webapp kon installeren.
Helaas is deze web niet meer bereikbaar.
Heeft iemand informatie hoe men de webserver op de raspberry aan de gang kan krijgen.
Een tweede vraag is hoe stel men in de broncode een vast ip adress in. Helaas gaat dit niet via de config file.
Voor de rest werk alles prima.
PE7GL
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 25 jul 2014, 12:21

Re: WebApp voor Raspberry

Berichtdoor ff2000 » 25 aug 2014, 19:26

ff2000
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 06 sep 2011, 10:42

Re: WebApp voor Raspberry

Berichtdoor Naitsirhc » 26 aug 2014, 15:09

Ik heb me laten vertellen, dat de software, welke besproken wordt in de bijlage van Wim niet helemaal foutloos werkt met versie 3.7
Naitsirhc
 
Berichten: 232
Geregistreerd: 30 sep 2011, 14:28

Re: WebApp voor Raspberry

Berichtdoor PE7GL » 26 aug 2014, 15:37

Maar helaas is die bijlage van Wim niet te bekijken

(Klik hier om naar Willem's blog te gaan) als ik hier op klik is de site niet beschikbaar.

Ik heb rechtstreeks met een ontvanger en Raspberry zitten te experimenteren. Maar de nodo print en de bijbehorende software werk vele malen beter. (ontvangst en zender matig is het zeer betrouwbaar)
Als iemand mij de stappen kan vertellen die ik moet doorlopen kan kan ik de raspberry met de nodo aan de gang krijgen.
PE7GL
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 25 jul 2014, 12:21

Re: WebApp voor Raspberry

Berichtdoor manjh » 26 aug 2014, 17:00

Op dit moment even niks doen. Er komt over een poos een nieuwe webapp versie, en dan kun je weer opnieuw beginnen.
Even geduld svp... :( j
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: WebApp voor Raspberry

Berichtdoor PE7GL » 29 aug 2014, 11:42

Maar wanneer komt deze versie
Of heeft iemand een versie die op raspberry goed draait
PE7GL
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 25 jul 2014, 12:21

Re: WebApp voor Raspberry

Berichtdoor PieterS » 29 aug 2014, 12:04

Concrete Tijdsindicaties worden door ontwikkelaars niet meer gegeven. Men is wijs geworden... Goed alternatief is om webapplicatie op eigen NAS te implementeren. Dit is simpel en je baas over je eigen data!

Ik zal kijken of ik files nog ergens heb.

Gr. Pieter
PieterS
 
Berichten: 234
Geregistreerd: 21 dec 2011, 22:11

Re: WebApp voor Raspberry

Berichtdoor PE7GL » 03 sep 2014, 09:14

De site met de beschrijvingen is weer beschikbaar
Maar het is niet simpel om een en ander werkend te krijgen

Met HomeWizard had ik maar 15 minuten nodig om alles in te stellen en kon ik hierna de klikuitklikaan activeren
Ik ben nu al een paar dagen bezig om het aan de gang te krijgen.
Vanuit de Mac is het lastig te doen en gebruik ik nu iTerm terminal software voor ssh verbinding
Op dit moment heb ik alles op de raspberry staan en zonder foutmeldingen.
Na 3 keer herinstalleren !
De documenten zijn best goed alleen is de instellingen van Postfix is weer anders dan in het document is weergegeven.
Ik moet nu nog de webserver aanpassen.

Het zou mooi zijn als er een zeer ervaren persoon een goed werkende raspberry image kon ontwikkelen met een wat eenvoudiger webserver die voor lokaal gebruik geschikt is.
Van mij nog de vraag hoe kun je de webserver aanpassen zodat ik die paswoorden en de Postfix niet meer nodig hebt
PE7GL
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 25 jul 2014, 12:21

Re: WebApp voor Raspberry

Berichtdoor manjh » 25 okt 2014, 11:23

Niet helemaal passend bij het onderwerp, maar ik zag zogauw geen beter.

Getriggered door enkele artikelen in Computer Totaal in de laatste maanden besloot ik ook een VPN tunnel op te zetten. Ik gebruik regelmatig "open" WiFi in hotels, trein, en zelfs de Mac. Heel riskant, en ik probeer dan ook om alleen onschuldige dingen te doen. Internet bankieren hoort daar zeker niet bij, en dat is lastig.

Eerst heb ik geprobeerd om de Windows VPN server te gebruiken. Geen goed idee: lastig werkend te krijgen, en vanwege de beperkte encryptie niet veilig.
Toen OpenVPN onder Windows. Werkt, maar dan moet je wel altijd een Windows machine laten draaien, 24/7.
Toen kwam ik op mijn R-Pi die alweer een tijdje ligt te wachten op een toepassing. OpenVPN erop, helemaal volgens de instructie van CT, maar helaas: werkt voor geen meter. Ergens in die instructie zit een fout.
Tijdens het googelen naar een oplossing kwam ik een gedetailleerde beschrijving tegen die ik maar eens heb gevolgd.
En het resultaat: werkt als een speer. Ik merk zelfs nauwelijks vertraging (is wel meetbaar, niet echt merkbaar).

Mijn vraag in dit forum: is er behoefte aan deze beschrijving? Ik kan een pagina in de Wiki hiervoor inrichten. Het is nogal wat werk, vandaar dat ik eerst wil weten of er inderdaad vraag naar is.

Wat heb je nodig voor een complete VPN inrichting? Een Raspberry-PI, plus wat freeware software voor de server en de clients. Kosten zijn te overzien (de R-PI is niet echt duur, zie onze Nodo Webshop).

Reakties???
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: WebApp voor Raspberry

Berichtdoor Naitsirhc » 25 okt 2014, 14:00

Ik denk dat er zeer wel behoefte aan is, zodra de image voor de Raspberri er is....
Naitsirhc
 
Berichten: 232
Geregistreerd: 30 sep 2011, 14:28

Volgende

Keer terug naar Nodo WebApp

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron