nodo-domotica.nl

NewKaku devices niet te schakelen met webapp

We zitten zoals bekend in de ontwikkelfase. Van diverse gebruikers heb ik al goede suggesties gekregen. Hier discussiëren we over de functionaliteiten van de nieuwe release.

NewKaku devices niet te schakelen met webapp

Berichtdoor Annie » 08 maart 2014, 15:17

Heb Nodo-Mega V3.6.9 (Beta), Product=SWACNC-MEGA-R736 gecompileerd en geupload naar mijn Nodo. Gebruik de webapp vanaf eigen, lokale server.

Nu kan ik met R736 mijn devices niet schakelen als het NewKaku devices zijn. Als ik op een knop druk, gebeurt er niets. De statusledjes veranderen niet en er wordt geen RF-commando verzonden. Als ik echter met een NewKaku afstandsbediening via de Nodo de devices aan- of uitzet veranderen de statusledjes wel, en worden ook de RF-commando's verzonden.

Devices die userevents zijn, kunnen wel geschakeld worden met de webapp, daar is niks mis mee. Statusledje reageert normaal en het userevent wordt vervolgens door de eventlist uitgevoerd.

Ik zou nu alles als userevents kunnen gaan programmeren, maar dan is mijn eventlist erg snel vol natuurlijk. Heb het wel getest dan werkt het wel gewoon. Is iemand anders hier al tegenaan gelopen? R735 heb ik ook getest maar die heeft hetzelfde euvel.

Zou het erg op prijs stellen als iemand een fix heeft :shock:

André
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56

Re: NewKaku devices niet te schakelen met webapp

Berichtdoor arendst » 08 maart 2014, 17:31

Baste Annie,

ik gebruik r736 op mijn lokale webapp al weer een paar dagen naar harte lust zonder enig probleem. :lol:
Uit eerdere forum berichten van je maak ik op dat je de webapp lokaal draait. Aangezien je beta software probeert te draaien is het zinvol als je daarvan de consequenties kunt overzien. In jouw geval zou je eerst eens kunnen kijken of de zaak wel werkt met de officiele website. Dan zou je moeten constateren dat dat lekker loopt; geen probleem.

Behalve het gebruik van versie r736 op de Nodo moet je ook de lokale webapp fixes van versie r671 implementeren. Hierin zijn aanpassingen gemaakt waardoor versie r736 prima werkt. Het belangrijkste bestand is /webservice/forward_http.php. Hierin staat de aanpassing van sendnewkaku naar newkakusend wat hoogstwaarschijnlijk jou probleem oplost.

Kortom, kopieer de fixes van r671 over je webapp en klaar is kees.

Succes ermee.
Theo Arends
Gebruikers-avatar
arendst
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 04 jan 2013, 09:41

Re: NewKaku devices niet te schakelen met webapp

Berichtdoor Annie » 08 maart 2014, 18:23

Hoi Theo dankjewel voor je reactie;

Heb hier al weer enige tijd webapp R695 op mijn server staan. Dat is de meest actuele versie. Heb geprobeerd de Nodo aan de gang te krijgen met de op nodo-domotica.nl gehoste versie maar dat wil niet lukken, ook niet na reset van mijn Nodo. De aanpassing van sendnewkaku naar newkakusend is mij bekend, maar aangezien ik de laatste versie van de webapp op de server heb staan is dat niet de oorzaak van het niet functioneren van de NewKaku devices volgens mij. Versies van de Nodo sotware die hier wel werken zijn 3.6 R596 en 3.6.9 R657. Daarin is het aansturen van NewKaku devices ook al veranderd. Heb jij nog meer ideeën?

Groetjes,

André
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56

Re: NewKaku devices niet te schakelen met webapp

Berichtdoor Jan21 » 08 maart 2014, 18:44

Hoi

Maak verbinding met Putty en schakel een device aan.
Kijk in Putty sessie welke melding je krijgt dan weet je of een aanpassing nodig is in Forward,php bestand of niet.
NES mega R744 + Weerstation WS 3500
Jan21
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 08 okt 2013, 17:17

Re: NewKaku devices niet te schakelen met webapp

Berichtdoor Annie » 08 maart 2014, 19:47

Hoi Jan;

Ik kijk er morgen even verder naar en laat het even weten hoe het gaat, moet zo aan de gang met andere activiteiten,

fijne avond!
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56

Re: NewKaku devices niet te schakelen met webapp

Berichtdoor Annie » 09 maart 2014, 14:45

Hoi Theo en Jan;

Nou het is gelukt om de webapp goed te laten werken! Dat het niet werkte kwam door mijn eigen stommiteit.......... Ben een aantal weken geleden bezig geweest met implementeren van build 695 van de webapp. Helaas ging er toen van alles mis, toen heb ik de folder met de 695 build van de webapp hernoemd. Vervolgens ben ik toen "tijdelijk" build 599 van de webapp weer gaan gebruiken. dat was ik inmiddels vergeten. Vanmorgen heb ik build 695 weer in gebruik genomen en alles werkt nu fantastisch. Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht vind ik echt een drama :? Ben wel blij dat het nu werkt na dagen van zoeken. Mijn NoDo werkt inderdaad ook goed samen met de op nodo-domotica.nl gehoste versie.

Bedankt voor jullie moeite om me te helpen hiermee anders had ik nu nog zitten frutten denk ik!
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56


Keer terug naar De nieuwe release

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron