nodo-domotica.nl

Nodo/Arduino start niet goed op

Voor hulp om je Nodo aan de praat te krijgen

Nodo/Arduino start niet goed op

Berichtdoor IntenSiVuS » 08 aug 2012, 19:49

Ik zit met een probleem. Ik heb de nodo+koppelprint en een arduino Mega 2560 + Ethernet shield en gebruik deze in combinatie met de Webapp. Alles werkt, MAAR:

Het werkt ALLEEN als ik bij opstarten van de nodo eerst een seriele verbinding maak (via arduino serial monitor of Putty etc)

Wanneer ik alles aansluit, hetzij via usb voeding aan PC hetzij via losse voeding, hoor ik wel de piepjes van de nodo, maar deze is niet te bereiken. Dit verandert zodra ik een seriele verbinding leg. Ik hoor weer de bekende piepjes, zie in de console de juiste tekst en dan is de nodo te bereiken.

Ik neem echter aan dat dit ook zonder de seriele link eerst te leggen, gewoon zou moeten werken.

Wat gaat er mis? Voeding probleem lijkt me niet want heb ook met een schakelbare voeding geprobeerd (6V, 7,5V en 9V geprobeerd) en probleem blijft bestaan.

Iemand een idee?
IntenSiVuS
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 07 aug 2012, 19:01

Re: Nodo/Arduino start niet goed op

Berichtdoor twkr » 08 aug 2012, 21:44

Volgende gaat over het zelfde probleem denk ik:

viewtopic.php?f=32&t=533&start=10#p1831
twkr
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 02 sep 2011, 20:30

Re: Nodo/Arduino start niet goed op

Berichtdoor IntenSiVuS » 09 aug 2012, 06:38

aah kijk aan :D
Dat lijkt er verdacht veel op. Ga dat eens proberen thnx voor de link, had t zelf niet gezien
IntenSiVuS
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 07 aug 2012, 19:01

Re: Nodo/Arduino start niet goed op

Berichtdoor mvdbro » 09 aug 2012, 08:48

Als ik naar de technische oplossing kijk (schema), dan gaat het volgens mij alleen om de situatie waarin de Mega via de eigen spanningsregelaar wordt gevoed, dus via de jack barrel plug.

Ik gebruik een losse USB lader, aangesloten op de USB aansluiting van de Mega en heb nog nooit problemen gehad met het ethernetshield. Of zou dit gewoon toeval zijn?
mvdbro
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 21 okt 2011, 12:06


Keer terug naar Nodo aan de praat krijgen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten