nodo-domotica.nl

RF zender werkt niet

Voor hulp om je Nodo aan de praat te krijgen

RF zender werkt niet

Berichtdoor comtech » 23 feb 2012, 22:25

Ik heb na eerst op een breadbord alles getest te hebben een mooi printplaatje gemaakt.

Afbeelding

Nu werkt alles prima alleen de RF zender krijg ik niet aan de praat.
Had eerst een foutje in de print gevonden had per ongeluk +5volt op de +V aansluiting en de digital4 aansluiting staan maar toen zag ik dat de arduino de zender zelf aan/uit schakelt.
Dus ik dacht misschien toch digital4 defect door die +5 volt maar hij werkt nog gewoon prima.
(ledje aangesloten met een programma en die knippert prima).
Zal dan toch de RF zender defect zijn? Het is een zender van conrad merk aurel.
Op het breadbord deed hij het prima.
comtech

Re: RF zender werkt niet

Berichtdoor comtech » 25 feb 2012, 14:50

Nou heb een nieuwe zender geprobeerd helaas nog steeds niks.
Heb de zender er even los bijgezet op een breadbord alle aansluitingen 10x gecontroleerd helaas geen teken van leven in mijn kaku apparaten.
Heb even gemeten op de zender (digital4) bij het zenden komt er geen +5 volt op te staan.
Zal dan toch mijn arduino bord defect zijn?

Ik weet het niet meer :(
comtech

Berichtdoor Petervd » 27 feb 2012, 08:22

Hoi,

Probeer eens een LEDje aan te sluiten op de voeding van de RF poort, hiermee kun je dan zien of de RF zender uberhaupt sap krijgt. Het meest eenvoudige is een ledje (zou wel even een voorschakel weerstand van 220 gebruiken) en deze (let op polariteit) op digital 4 aansluiten. Als de deze dan werkt zal bij het versturen van signalen de led gaan knipperen (eenvoudig te simpuleren met de nodo beheertool, tabblad KAKU).

gr en Suc6 Peter

PS
Mocht je twijfelen aan je poort (4) dan kun je gewoon een andere niet ingebruikzijnde poort gebruiken, let dan wel op dat je dit even aanpast in de sourcecode).
Petervd

Berichtdoor comtech » 04 maart 2012, 12:28

Ik heb ondertussen een nieuwe arduino geprobeerd en nu werkt alles naar behoren.
Dat met het ledje ga ik nog even proberen met de "oude" arduino.

De code aanpassen had ik ook al aan gedacht kan ik altijd nog proberen hoef ik mijn "kapotte" arduino ook niet weg te gooien.
Bedankt voor de tips.
comtech

Keer terug naar Nodo aan de praat krijgen