nodo-domotica.nl

Nodo Small blijft herstarten als FTDI niet is aangesloten

Voor hulp om je Nodo aan de praat te krijgen

Nodo Small blijft herstarten als FTDI niet is aangesloten

Berichtdoor Sjoerdp » 29 nov 2014, 18:02

Ik gebruik een Nodo ProMini 5V met AtMega 328. Alles werkt prima, zolang ik hem via de FTDI kabel aan de computer heb hangen.

Zodra ik alleen de VCC en GND aansluit of zodra ik hem probeer te voeden op een 9V batterij (op RAW en GND), blijft hij rebooten. Mijn Nodo MEGA ziet elke keer een boot 16 event komen en binnen een seconde boot hij weer opnieuw.

Wat gaat hier mis? Moet ik iets doen om de seriele interface niet mee te compileren ofzo? Want als ik in de Arduino software de seriele monitor start, reboot de Nodo Small ook één keer.
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20

Re: Nodo Small blijft herstarten als FTDI niet is aangeslote

Berichtdoor rwijbenga » 29 nov 2014, 21:43

Zou moeten werken op de raw poort, toevallig nog een Pro mini liggen dan je kijken of die hetzelfde probleem heeft?
rwijbenga
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 28 aug 2011, 14:58

Re: Nodo Small blijft herstarten als FTDI niet is aangeslote

Berichtdoor Sjoerdp » 01 dec 2014, 09:28

Ik heb er maar één liggen. Ook als ik alleen de +5 en GND verbind richting de FTDI kabel, blijft hij rebooten. Als ik eerst alle kabeltjes naar de FTDI aansluit en dan later alles los trek behalve de 5V en GND, blijft hij doordraaien. Erg vreemd. Misschien inderdaad maar een tweede bestellen om uit te sluiten dat het een hardwarefout is. Zeker als niemand dit gedrag herkent als een "domme gebruikersfout" :-)
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20

Re: Nodo Small blijft herstarten als FTDI niet is aangeslote

Berichtdoor Sjoerdp » 03 dec 2014, 14:49

Ik heb inmiddels de Pro Mini voor andere activiteiten ingezet en met andere software geladen werkt hij gewoon prima (scriptje om meer dan 100 verschillende TV merken via IR uit te zetten als je langs loopt...).
Ik snap dus niet dat hij blijft rebooten zodra de Nodo code erin zit en ik vermoed nog steeds dat dat te maken heeft met de seriele verbinding die de Nodo ondersteunt (in het geval van een Nodo Small alleen output). Als ik namelijk een Uno met Nodo Small verbind en een seriele console open in de Arduino IDE, dan reboot de Uno ook. Het lijkt erop dat de Pro Mini blijft rebooten omdat het seriële stuk helemaal mist als de FTDI kabel niet is aangesloten? Eerst opstarten met FTDI kabel eraan en dan alle stekkers los trekken behalve de GND en VCC zorgt dat hij gewoon door blijft draaien. Druk ik op de reset knop, blijft hij daarna weer booten. In de WebApp zie ik dat hij zich elke keer opnieuw aanmeldt (boot 16) en dan opnieuw opstart. Dit gedrag vertoont hij dus niet met andere software erin (die geen seriele poort gebruikt).
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20


Keer terug naar Nodo aan de praat krijgen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron