nodo-domotica.nl

KaKu hotelschakeling en dubbele schakelaar

Voor hulp om je Nodo aan de praat te krijgen

KaKu hotelschakeling en dubbele schakelaar

Berichtdoor paulrotterdam » 27 okt 2014, 16:15

Beste mensen, hopelijk vergeven jullie het mij dat ik direct na het aanmelden al vragen post, maar heb wat advies met het KlikAanKlikUit system nodig, kom er gewoon niet uit :oops: en de help pagina van kaku helpt ook niet echt :) Graag dus jullie advies.

Situatie 1:
Een bestaande fysieke hotelschakeling waarmee nu twee lampen worden aan- en uitgeschakeld. Deze fysieke schakeling wil ik behouden en blijven gebruiken. Aan dit systeem wil ik een kaku aan/uit knop toevoegen. Ik heb dit proberen te realiseren met een AWST-8800 schakelaar en twee AFR-060 fittingen. Helaas werkt dit niet omdat de fysieke hotelschakelaars de AFR-060 aan/uitschakelen. In de uit-stand werkt vervolgens de AWST-8800 niet. Welke opstelling kunnen jullie adviseren voor deze situatie?

Situatie 2:
Een bestaande fysieke dubbele schakelaar waarmee twee verschillende lampen worden aan- en uitgeschakeld. Deze fysieke schakeling wil ik behouden en blijven gebruiken. Echter aan een van deze lampen wil ik een kaku aan/uit knop toevoegen. Aan de andere lamp niet. Welke opstelling adviseren jullie voor deze situatie?
paulrotterdam
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 okt 2014, 16:08

Re: KaKu hotelschakeling en dubbele schakelaar

Berichtdoor tim » 29 okt 2014, 17:03

Volgens mij heb je een ' kruisschakelaar' nodig om hotelschakelingen te maken met meer dan 2 schakelaars. En ik denk niet dat Klikaanklikuit zoiets heeft. Waarom vervang je niet het geheel door klikaanklikuit?

Je kan ook klikaanklikuit modules kopen voor achter een bestaande gewone schakelaar. Is dat misschien een oplossing?
tim
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 11 nov 2013, 14:21

Re: KaKu hotelschakeling en dubbele schakelaar

Berichtdoor rvhoutem » 11 nov 2014, 14:27

Ik heb het al jaren werken met een enkele AWMR-210 en 2 extra (zwakstroom)draadjes.

Ik weet alleen niet meer precies hoe ik het heb aangesloten. Maar met een beetje puzzelen moet je wel eruit komen.

Ik heb dus de bestaande hotelschakelaars laten zitten. Alleen de draden ertussenin vervangen/anders aangesloten.
rvhoutem
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 13 sep 2011, 11:53

Re: KaKu hotelschakeling en dubbele schakelaar

Berichtdoor Raymond » 20 nov 2014, 13:19

Volgens mij moet je het zo doen

AWMR-210
|
|
schakelaar 1
|      |
|      |
|      |
Schakelaar 2
|
|
AWMR-210 (dezelfde dus als hierboven)

De 2 schakelaars gedragen zich dan als hotelschakeling, en zijn samen dan 1 schakelaar voor de AWMR. Let op dat je geen 220 v op de draadjes van de AWMR zet die bedoeld zijn voor de schakelaar(s).
Raymond
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 13 mei 2013, 10:17


Keer terug naar Nodo aan de praat krijgen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron