[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Toon onderwerp - Handmatig verzenden van RF codes • nodo-domotica.nl

nodo-domotica.nl

Handmatig verzenden van RF codes

Voor hulp om je Nodo aan de praat te krijgen

Handmatig verzenden van RF codes

Berichtdoor g0dz0r » 16 mei 2014, 17:02

g0dz0r
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 mei 2014, 20:16

Re: Handmatig verzenden van RF codes

Berichtdoor g0dz0r » 16 mei 2014, 18:05

g0dz0r
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 mei 2014, 20:16

Re: Handmatig verzenden van RF codes

Berichtdoor wvh » 17 mei 2014, 19:48

Die Elro is dat één van de 600 reeks ?
Die zou normaal moeten werken met KakuSend A1,On

Grt Victor
wvh
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 15 nov 2011, 10:36

Re: Handmatig verzenden van RF codes

Berichtdoor g0dz0r » 24 mei 2014, 11:57

Nee de 440, dat zijn die setjes die enkele jaren geleden bij Blokkers e.d. te koop waren en met dipswitch worden ingesteld. Sommige codes van KaKu komen overeen met de codes van de schakelaars maar ook deze werken niet. Kan zijn dat mijn zender gewoon beroerd is, dat is hij ook want het is een $1 ding van Ebay en verre van ideaal maar ook met zender strak tegen schakelaar no show. Ook niet als ik (zoveel mogelijk, geen idee wat de buren e.d. hebben) aan 433mHz apparatuur uit had gezet om zoveel mogelijk interferentie te vermijden.

Na uren en dagen googlen en hier zoeken moet ik dan toch tot de conclusie komen dat het niet gaat werken met deze specifieke schakelaars. Ik las ergens dat de KaKu standaard beter gevolgd wordt in nieuwere versies en er dus meer zijn met dit probleem. Toen een oudere wel als werkend gerapporteerde versie geprobeerd (V3.0.1) maar die krijg ik mijn Arduino niet in en ook na veel zoeken kan ik geen documentatie vinden over oudere versies en ik kan ook niet zo snel vinden wat ik in de software kan of moet veranderen zodat ik hem wel gecompiled krijg. Aangezien de mogelijk wel werkende versie van december 2012 is en het niet vaststaat dat deze wel werkt denk ik dat het erg zonde van de tijd is er weer hele dagen zoekwerk in te steken dus houdt het Nodo verhaal hier voor mij op.

Bedankt voor het meedenken en mocht iemand een suggestie hebben voor een op Pi gebaseerde oplossing dan hou ik me aanbevolen. Buiten dit project zijn er op basis van de Arduino geen echt vergelijkbare projecten of stukken beperkter en hikt het ook vaak tegen de beperkingen van de Arduino zelf op.
g0dz0r
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 mei 2014, 20:16

Re: Handmatig verzenden van RF codes

Berichtdoor manjh » 24 mei 2014, 14:42

Misschien een beetje kort door de bocht, maar ik zou die dingen afschrijven en op marktplaats zetten, en dan kaku kopen.
Alternatief is nog om de raw signals uit de originele ab op te slaan en die te gebruiken. Heb je dat al geprobeerd?
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39


Keer terug naar Nodo aan de praat krijgen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron