[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Toon onderwerp - 2e Nodo (NSM) script versturen via RF • nodo-domotica.nl

nodo-domotica.nl

2e Nodo (NSM) script versturen via RF

Voor hulp om je Nodo aan de praat te krijgen

2e Nodo (NSM) script versturen via RF

Berichtdoor dobje » 24 dec 2013, 12:11

dobje
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 18 dec 2013, 15:26
Woonplaats: Lochem

Re: 2e Nodo (NSM) script versturen via RF

Berichtdoor rtenklooster » 24 dec 2013, 17:54

heb hetzelfde wel eens gehad. Feit dat sound wel werkt betekent dat verzenden op 1 en ontvangen op 2 werkt, hij maakt immers geluid.
Blijft er dus de zender op 2 en de ontvanger op 1 over.
Deze zou ik eventjes controleren.

Als je vanaf de geluid makende nodo een event verstuurd, komt dit dan wel aan bij de andere?

Kan ook aan de antenne(s) liggen, is de verbinding goed / lengte goed?

Bij mij was het uiteindelijk een te zwakke voeding!!! Heb erg maar dan ook erg veel werk gehad voordat ik door had dat het de voeding was.
rtenklooster
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 04 aug 2012, 12:10
Woonplaats: Aduard

Re: 2e Nodo (NSM) script versturen via RF

Berichtdoor dobje » 25 dec 2013, 20:14

Ik dacht ook aan de zender, geen idee hoe ik dat ding kan testen/meten.

Maar ik zie wel een boot2 in de eventlog voorbij komen op de webapp via de mega al ik de nsm aan de voeding hang 9V 1.5A de mega doet het prima met 1A (ook 9V )voeding of zou ik die eens moeten omdraaien. Hoewel de mega prima de verlichting stuurt en events van de weer station ontvangt vanaf het dak van het huis.

Antenne is misschien niet perfect op de nsm even tijdelijk van een 2.4Ghz wifi router( ja ik heb telecom gehad het lijkt niet op 433 maar ik dacht beter als een los draadje ) totdat ik wat anders binnen heb niet echt perfect maar ze staan 1.5 meter van elkaar, genoeg voor het event boot2 maar niet om "echt" te communiceren ?

Hoe kan ik op de nsm een commando uitvoeren richting Mega, ik had dacht ik ergens gelezen dat het niet via de serial port kan.
dobje
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 18 dec 2013, 15:26
Woonplaats: Lochem

Re: 2e Nodo (NSM) script versturen via RF

Berichtdoor dobje » 27 dec 2013, 21:40

Als ik het regel voor regel doe met veel geduld krijg ik er een script in , ik heb nu een draad aan de print gesoldeerd dat lijkt beter te gaan. Het wachten op een officiële 433 Mhz antenne , er moeten er 5 onderweg zijn is voorlopig voldoende.
dobje
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 18 dec 2013, 15:26
Woonplaats: Lochem


Keer terug naar Nodo aan de praat krijgen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron