nodo-domotica.nl
http://www.nodo-domotica.nl/forum/

Geen verbinding
http://www.nodo-domotica.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=1754
« Vorige  Pagina 2 van 3  Volgende »
Auteur:  ragstar [ 24 okt 2013, 18:53 ]
Titel:  Re: Geen verbinding

dit is de melding die ik te zien krijg: (= dus versie R596)

Booting...

!******************************************************************************!
Nodo Domotica controller (c) Copyright 2013 P.K.Tonkes.
Licensed under GNU General Public License.
Nodo-Mega V3.6, Product=SWACNC-MEGA-R596, Home=1, ThisUnit=1, ID=PN69SK0S
Date=28-02-2006 (Thu), Time=04:52 -
!******************************************************************************!
Output=I2C; Unit=0; Event=Boot 1
Output=RF; Unit=0; Event=Boot 1
Input=System; Unit=1; Event=Boot 1

Ready.

Input=System; Unit=1; Event=Message 6: Unable to establish TCP/IP connection.
Output=RF; Unit=0; Event=Message 6: Unable to establish TCP/IP connection.
Auteur:  ragstar [ 24 okt 2013, 20:30 ]
Titel:  Re: Geen verbinding

Heb via de compiler de eeprom leeg gemaakt en opnieuw de laaste versie geupload, er kwam zo waar weer geluid uit de nodo! Krijg nu via telnet weer een verbinding en kan weer commandos versturen! :D Via de lokale webapp op de synology autoconfig uitgevoerd. dit lijkt allemaal goed te gaan totdat de nodo reboot... :x wederom geen verbinding mogelijk... maar weer opnieuw proberen en wellicht handmatig verder instellen, wordt vervolgd...
Auteur:  rhannink [ 25 okt 2013, 08:09 ]
Titel:  Re: Geen verbinding

Hallo,

Ik heb vergelijkbare problemen gehad. Bij mij hielp het om een keer te booten zonder SD kaart erin. Toen kreeg de Nodo wel een IP adres. Daarna SD kaart er weer in en toen was het goed.

SD kaart geheel formatteren zou ook moeten helpen, maar dat heb je al geprobeerd.

Heb je ook al het reset commando geprobeerd?

Gr. Remo
Auteur:  Paul [ 30 okt 2013, 22:07 ]
Titel:  Re: Geen verbinding

Als de Nodo opstart, verzend deze naar je router een DHCP verzoek. De Nodo wacht hier (lange) tijd op, maar zal uiteindelijk als er geen succes was toch tot leven kopem, Veelal is het niet toegekend krijgen van een IP adres een router probleem.

Eventueel kun je handmatig een IP adres instellen, desnoods door een keer zonder ethernet te compileren, settings op te slaan met [SettingsSave] en dan weer compileren met ethernet. De settings blijven dan bewaard.

Wat ook wel eens kan helpen is je Nodo een ander unitnummer geven. Dan krijgt hij eveneens een ander MAC adres en wellicht dat je router hier wel een IP adres voor uitdeelt.
Auteur:  bunny007 [ 25 apr 2014, 19:14 ]
Titel:  Re: Geen verbinding

Iemand misschien hier meer last van ? voordat ik of anderen hun nodo zo uit elkaar heb liggen ;)

Input=System; Unit=10; Event=Message 6,0: Unable to establish TCP/IP connection.

Na dhcp check, sdcard eruit en reset commando, kan ik hem wel in de webapp via setup > communication toevoegen, gaat allemaal goed, en daarna krijg ik de onderstaande output en in
webapp "No connection to Nodo!"

Booting.
Initialising ethernet connection...

!******************************************************************************!
Nodo Domotica controller (c) Copyright 2014 P.K.Tonkes.
Licensed under GNU General Public License.
Nodo-Mega V3.7, Product=SWACNC-MEGA-R744, Home=1, ThisUnit=10, ID=A5SLACTT
Date=25-04-2014 (Fri); Time=20:04 DaylightSaving
IP=192.168.50.198, PortOutput=80, PortInput=6636
Host=www.nodo-domotica.nl, HostIP=49.49.48.192
!******************************************************************************!
Input=System; Unit=10; Event=Message 6,0: Unable to establish TCP/IP connection.
Output=I2C; Unit=0; Event=Message 6,0: Unable to establish TCP/IP connection.
Output=RF; Unit=0; Event=Message 6,0: Unable to establish TCP/IP connection.
Output=HTTP(0.0.0.0); Unit=10; Event=Boot 10
Output=I2C; Unit=0; Event=Boot 10
Output=RF; Unit=0; Event=Boot 10
Input=System; Unit=10; Event=Boot 10

Ready. Nodo is waiting for serial input...

Mvg
Auteur:  Paul [ 25 apr 2014, 19:22 ]
Titel:  Re: Geen verbinding

Kijk of je voor het juiste IP adres de juiste poorten open hebt staan. Verlal is dit een fysieke connectie of router probleem. Wat mij ook eens is overkomen is dat mijn internet provider spontaan een nieuw ip adres voor mij had verzonnen.
Auteur:  bunny007 [ 25 apr 2014, 19:29 ]
Titel:  Re: Geen verbinding

Dank je wel, dat had ik ook al even getest d.m.v. een poort scan op een server bij een andere provider, maar dat gaat wel allemaal goed.

nmap -p 6636 XX.142.152.XX

Starting Nmap 4.75 ( http://nmap.org ) at 2014-04-25 20:25 CEST
mass_dns: warning: Unable to determine any DNS servers. Reverse DNS is disabled. Try using --system-dns or specify valid servers with --dns-servers
Interesting ports on XX.142.152.XX:
PORT STATE SERVICE
6636/tcp open unknown

Klopt het dat poort 80 dicht staat op 49.49.48.192?

nmap --system-dns -p 80 49.49.48.192

Starting Nmap 4.75 ( http://nmap.org ) at 2014-04-25 20:27 CEST
Interesting ports on mx-ll-49.49.48-192.dynamic.3bb.co.th (49.49.48.192):
PORT STATE SERVICE
80/tcp filtered http

Mvg
Auteur:  bunny007 [ 26 apr 2014, 11:45 ]
Titel:  Re: Geen verbinding

Vreemde is dat het allemaal werkt op poort (input) 6636, na de autoconfig die goed gaat, reboot de nodo (dit is standaard), en probeert verbinding te maken met 49.49.48.192 op poort 80, dat gaat echter niet.

HostIP=49.49.48.192, PortOutput=80

Vanaf diverse computers, als ik deze host scan voor poort 80 staat hij overal dicht, lijkt erop dat de webserver het niet doet.

Ben ik de enige met dit probleem ?

Mvg
Auteur:  bryan241 [ 26 apr 2014, 11:52 ]
Titel:  Re: Geen verbinding

www.nodo-domotica.nl heeft bij mij als ip adres: 185.10.51.106.
Auteur:  bunny007 [ 26 apr 2014, 13:53 ]
Titel:  Re: Geen verbinding

Dag Brian,

Het werkt allemaal gelukkig weer pfieuw, het probleem ligt bij de provider, DNS server gaf me een verkeerde ip adres voor http://www.nodo-domotica.nl namelijk 49.49.48.192 i.p.v. het juiste 185.10.51.106

Andere DNS server in de router, even opnieuw door de auto config gehaald en nu ging het wel goed. Het later proberen aan te passen naar httphost 185.10.51.106 ging nog steeds niet goed, moet echt de dns servers in de router aanpassen, en auto config in webapp.

Dank jullie wel voor je tijd.

Mvg
Pagina 2 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur