nodo-domotica.nl

Bizar probleem met de NODO

Voor hulp om je Nodo aan de praat te krijgen

Re: Bizar probleem met de NODO

Berichtdoor Raymond » 07 aug 2013, 19:01

Lastig probleem.

Ik vermoed dat je toch een hardware probleem in je nodo shield hebt, wellicht een koude las of een kortsluiting. Wat ook nog kan is dat je ethernetshield geen goede connectie maakt waardoor hij soms wel en soms niet stroom krijgt, dat heb ik zelf ook gehad. Je kunt kijken of je zonder ethernet shield maar met Nodo shield wél een stabiel systeem hebt ?

Wat ik als tip kan geven; Koop een breadbord met wat draadjes en een (chinese) zender en ontvanger en ga daar ook mee experimenteren, als je verder wilt met Nodo ga je daar volgens mij toch op uitkomen. Op dealextreme kost dat heel weinig, en je kunt veel van leren.

Kijk of je op een breadboard wel een stabiel systeem mee kunt maken. Zo ben ik ook begonnen, en ik ben elke wijziging die ik maak eerst op een breadboard aan het uitproberen.

Succes,

Raymond
Raymond
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 13 mei 2013, 10:17

Re: Bizar probleem met de NODO

Berichtdoor Raymond » 08 aug 2013, 08:08

Ja dat kan ik ook niet verklaren. Ik denk echter nog steeds dat het gedrag niet door de software veroorzaakt wordt, aangezien 3.4.9 bij mij als een zonnetje draait op 3 nodo's.

Ga gewoon experimenteren met nóg een nodo, daar leer je uiteindelijk heel veel van.
Raymond
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 13 mei 2013, 10:17


Keer terug naar Nodo aan de praat krijgen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten