[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Toon onderwerp - Waar staat een stappenplan? (EthernetServer does not name..) • nodo-domotica.nl

nodo-domotica.nl

Waar staat een stappenplan? (EthernetServer does not name..)

Voor hulp om je Nodo aan de praat te krijgen

Waar staat een stappenplan? (EthernetServer does not name..)

Berichtdoor mbvlist » 01 jun 2013, 21:15

Hallo,

Een kennis van mij heeft laatst de onderdelen besteld en in elkaar gesoldeerd voor een arduino mega met nodo shield. Hij had 2 solderingen niet goed gedaan, maar hardwarematig lijkt het nu goed te zitten. Dus nu probeer ik de nodo software op zijn mega te krijgen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de software als ´mega´ te compileren. Als ik de define NODO_MEGA uitcommentarieer compileert de code zoals verwacht, maar wanneer ik die erbij laat krijg ik allerlei errors zoals "Base:812: error: 'EthernetServer' does not name a type".

Om uit te sluiten dat ik een fout maak: wie heeft het stappenplan wat tot een succesvolle software-upload leid? Wat ik nu heb gedaan:
- arduino software geinstalleerd
- FTDI driver geinstalleerd
- Nodo software uitgepakt, en Nodo/Nodo geopend in de Arduino studio

Ik heb nog wat onduidelijke suggesties gevonden dat de map EthernetNodo in C:\program files (x86)\Arduino\libraries moet worden gezet. Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat heeft geen effect. Wie kan mij verder helpen?

Het gaat om een windows 8 x64 installatie.
mbvlist
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 03 sep 2011, 21:59

Re: Waar staat een stappenplan? (EthernetServer does not nam

Berichtdoor mbvlist » 01 jun 2013, 21:40

Op mijn macbook compileert het trouwens zonder problemen zodra ik EthernetNodo in de libraries-map zet.

Ik dacht dat hij niet werkte, maar dat was omdat hij op DHCP aan het wachten was :lol:
mbvlist
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 03 sep 2011, 21:59

Re: Waar staat een stappenplan? (EthernetServer does not nam

Berichtdoor gijs » 07 jun 2013, 17:48

Groet, Gijs
gijs
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 09 mei 2013, 20:42


Keer terug naar Nodo aan de praat krijgen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron