nodo-domotica.nl

IR Kallox Rolgordijn

Voor hulp om je Nodo aan de praat te krijgen

Re: IR Kallox Rolgordijn

Berichtdoor bryan241 » 04 mei 2014, 15:37

Het ligt er een beetje aan wat voor kallox rolgordijnen hebt. Bij mij zit aan de motor een afstandsbediening vast (via een draad van ongeveer 2 meter). Als je geluk hebt, dan kan je deze van de motor loshalen, maar intussen ben ik er ook achter gekomen dat er nog een versie is van de motor waarbij deze kabel niet los te halen is.

Als je de afstandsbediening (die met kabel aan de motor zit) openschroeft, dan zie je alleen maar maakcontacten. Door op een contact een optocoupler aan te sluiten en deze optocoupler aan te sluiten op een arduino/nodo is deze op afstand te bedienen. Met een timertje zorg je ervoor dat het contact niet de hele tijd ingedrukt blijft.
bryan241
 
Berichten: 172
Geregistreerd: 07 jan 2012, 14:14

Re: IR Kallox Rolgordijn

Berichtdoor almulder » 05 mei 2014, 17:00

Brian. Bedankt voor jouw snelle antwoord. Ik heb een afstandsbediening die er af kan. Deze had ik ook al opengeschroeft. Dus kan ik dat oplossen met optocouplers.
almulder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 24 mei 2012, 20:29
Woonplaats: Haaksbergen

Re: IR Kallox Rolgordijn

Berichtdoor Flippo765 » 04 jun 2014, 19:44

Als je afstandsbediening los kan dan kun je ook een ander kabeltje naar je Nodo maken en daar een de schakeling maken, heb je alles bij elkaar en je afstandsbediening is nog intact.

Je moet alleen opzoek naar dezelfde aansluiting voor de motor.
Flippo765
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 24 nov 2011, 22:31

Vorige

Keer terug naar Nodo aan de praat krijgen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron