Dank voor de snelle reactie! Ik ga er komende week eens mee aan de slag.
Het is me overigens nog niet helemaal duidelijk hoe dit moet gaan werken. Als ik het goed begrijp, gebruik je de tijd tussen de pulsen om te bepalen van het energieverbruik was tussen die twee pulsen in. Dat kan ik volgen. Maar ik begrijp nog niet hoe je aan het gemiddelde komt over bijvoorbeeld 3 minuten. Ik heb het idee dat als ik elke drie minuten zou meten, ik alleen de waarde tussen de laatste twee pulsjes zie. Dus als twee minuten lang de frituurpan aangestaan heeft, zal ik dat niet zien als hij bij de volgende meting al weer uit is? Of ga je juist kijken hoeveel pulsen (count) er in die drie minuten geweest zijn? In het voorbeeld wordt er volgens mij alleen naar de laatste puls gekeken (Actuele verbruik = 3600 / tijd_tussen_pulsen).
Ook snap ik niet hoe count gebruikt kan worden. Wat je zou willen is bijvoorbeeld bijhouden hoeveel pulsen er in 24 uur geweest zijn. Dus je laat steeds de huidige aantal pulsen zien in de grafiek en na 24 uur zet je hem weer op nul. Zo kun je het verbruik per dag zien en kun je ook zien hoeveel je vandaag al gebruikt hebt. Maar als ik count gebruik, gaat hij elke keer al op nul bij het uitlezen. En niet pas na 24 uur. Of ik moet elke 24 uur pas uitlezen, maar dan zie ik weer niet hoeveel ik vandaag al gebruikt heb.
In mijn huidige oplossing doe ik twee dingen:
- Elke 5 pulsjes stuur ik het gebruik gedurende die 5 pulsen door naar een eigen webapp (gebaseerd op EmonCMS -
www.openenergymonitor.org)
- Ik houdt ook nog een totaal aantal pulsen bij die aan het eind van de dag op nul gezet wordt.
Beiden zouden volgens mij mogelijk moeten zijn met de Nodo oplossing, maar ik zal nog even flink moeten puzzelen voordat ik het volledig begrijp vrees ik

Maar het idee is perfect, want je kutn dit voor elke meetwaarde gebruiken, waaronder ook temperatuur enzo.