nodo-domotica.nl

analog meetwaarden bij pull-up on

Hier alles over de Software in de Nodo

analog meetwaarden bij pull-up on

Berichtdoor mvdbro » 01 nov 2011, 15:16

Hallo Allemaal,

Volgens de info van de website zou ik bij de analoge ingangen 255 moeten meten:

5.8.1 Pull-up weerstanden
In de ATMega chip zit iedere poort met een weerstand van 20K verbonden naar de +5Volt. Dit is de reden dat, als er niets is aangesloten aan de poort, deze de maximale waarde aangeeft van 255.

Bij mijn bordje krijg ik op alle analoge poorten een waarde terug rond de 185. Alle instellingen staan nog helemaal standaard, dus o.a. met pull-up weerstanden op ON. Heeft iemand dit misschien ook?

Ik heb ook op poort 1 een LDR aangesloten, de waarde vareert dan wel, maar ong tussen 10 en 185.
mvdbro
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 21 okt 2011, 12:06

Re: analog meetwaarden bij pull-up on

Berichtdoor mvdbro » 21 nov 2011, 12:46

Afgelopen weekend maar een multimeter gekocht, zodat ik e.e.a nader kan checken. De inkomende metingen zijn op zich juist (meetwaarde rond de 185), want op elke analoge input staat bij mijn bordje een spanning van rond de 3,7 volt. (in plaats van rond de 5 volt).

Voor de duidelijkheid, het gaat hier om een Nodo Arduino 1.6 bord. Mogelijk zijn de zenerdiode's van het verkeerde type (dus 3,7 volt i.p.v. 5.1 volt?). Ik zal eens kijken of ik er een los kan solderen en dan eens zien wat de spanning doet...

Wellicht hebben andere Nodo Arduino 1.6 bord eigenaren hetzelfde 'probleem'?
mvdbro
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 21 okt 2011, 12:06

Re: analog meetwaarden bij pull-up on

Berichtdoor Paul » 16 dec 2011, 20:39

is dit al getackeld, want het zou jammer zijn als er een foutje zit in de samenstelling van de bouwpakketten.
Groeten Paul
Paul
 
Berichten: 1152
Geregistreerd: 31 aug 2011, 20:33


Keer terug naar Nodo Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron