door wino » 03 apr 2012, 23:30
Hallo mede Nodo isten
Na het werk maar weer een poging gedaan om de nodo aan de praat te krijgen via de webapp.
Dus alles weer opnieuw vanaf het begin ingesteld. De sitecom wl341 router ook opnieuw ingesteld, en de poorten 23 en 80 open gezet. Daar zijn wel eens problemen mee maar als ik een poort scan doe via de online ipscanner, geeft deze aan dat de poorten daadwerkelijk open staan, dus dat zou goed moeten zijn. Vervolgens het nodo programma opnieuw geladen in de mega 2560 ( r 386 ). Hierna een reset gegeven via telnet en alles opnieuw ingesteld via telnet. Omdat ondertussen zowel modem als router zijn gereset heeft de nodo een ander ip adres gekregen via DHCP. Als ik via telnet de status opvraag zie de onderstaande lijst.
HTTPHost nodo2.powerkite.nl/events.php
AnalyseSettings 10,50
OutputIP HTTP
OutputIR Off,5
OutputRF On,5
NodoIP 192.168.0.102 (DHCP)
Gateway 192.168.0.1
Subnet 255.255.255.0
DnsServer 192.168.0.1
PortServer 80
PortClient 80
EventGhostServer 0.0.0.0
Tot zover lijkt alles goed te gaan en kan ik ook de Kaku's schakelen via telnet.
Als ik dan naar de webapp login ga, vul ik mijn mailadres in en het wachtwoord dat ik heb ontvangen na het aanmelden op powerkite.nl. Tot hier gaat het nog goed, maar als ik dan via setup, communication mijn nodo ip (192.168.0.102) en bij TCP port 80 invul zonder een wachtwoord in te vullen en het "Auto configure your default Nodo" aanvink, gaat het mis en kan ik nog steeds geen verbinding maken tussen de nodo en de webapp.
Door de reactie's begin ik een beetje te twijfelen of ik het wel goed doe. Welk ip adres moet in nu in de webapp ingeven om verbinding te kunnen maken, het door DHCP toegewezen ipadres van de nodo , of het publieke ip adres en moet ik nu wel of geen wachtwoord ingeven bij het tot stand brengen van de verbinding.
Ik hoop dat iemand mij nog wat verder kan helpen en alvast bedank voor de reactie's
Vriendelijke groet Wieb