dodge schreef:ik zag op de domoticz website dat de rflink nu ook support wordt met tcp.
volgens mij zit dit nog niet in de laatste rflink software.
Kan hiervoor gebruikt worden gemaakt van de standaard arduino netwerk module?
Daar is geen aanpassing in RFLink voor nodig.
Het gaat hier om een ser2net interface.
Deze kunnen we zelfs met een ESP doen zodat je rflink als wifi module overal kan plaatsen.
bunny007 schreef:het is wel typisch om te zien dat er mensen die een "microcontroller" (zoals mij) oplossing willen, nu voor een microprocessor (pc gebaseerd) oplossing gaan.
Tja, komt dat niet gewoon heel dicht bij elkaar tegenwoordig?
Een Pi is kwa stroomverbruik niet heel schokkend, veel mensen hebben al een NAS aan staan en gebruiken die.. Beide werden zelfs al als web app server ingezet voor Nodo..
bunny007 schreef:Even erg ruim denkend, snap de complicaties, denk als dit project hand in hand had gelopen met rflink, b.v. door de nodo zo te maken dat ze voor beide projecten inzetbaar zijn, icm met ruime esp ondersteuning, dat er zeker wel leven in dit project zou zitten met diverse ontwikkelaars.
Helemaal mee eens.. Ik denk dat we dit ook moeten kunnen uitvoeren..
tim schreef:Het is jammer dat de ontwikkelaar van de Nodo er mee is gestopt. Misschien een oproep aan iemand die het wil overnemen? Het is tenslotte open source.
Is dat zo? Laatste ontwikkeling is van 2 maanden terug.
tim schreef:Als een nieuwe Nodo ontwikkelaar samen zou willen werken met het stuntteam, dan lijkt het me dat de Nodo dezelfde functies kan krijgen als RFlink. En dan nog samen laten werken met ESP Easy en het project staat weer op de rit denk ik.
Weet alleen niet of gebruikers nog terugkomen, want het lijkt erop dat hier alleen nog discussie is over RFLink en Domoticz, niet meer over de Nodo.
Moet op zich helemaal geen probleem zijn.