Ik volg nu een tijdje de projecten Nodo en Domoticz. Toen ik de opmerking van rwijbenga zag (17 jan 2015) werd er gesproken over "een soort Nodo gateway". Toen dacht ik dat het Nodo Team met een gateway zou komen tussen Nodo en Domoticz. Maar nu ik goed kijk naar de nieuwe RFLink heb ik toch niet de indruk dat dit iets is van het Nodo Team.
Ik zie ook dat plugin nummers niet overeenkomen en er zijn inmiddels diverse plugins van de Nodo die er niet zijn bij RFLink en andersom. Ik heb het niet getest maar wellicht worden ze onderling ook niet ondersteund.
En er zijn mogelijk conflicten. Bijvoorbeeld plugin 5 is bij de Nodo een Dallas sensor en bij de RFLink is dit een Eurodomest. Dat gaat op het forum denk ik toch verwarring geven.
Het lijkt erop dat je nu een keuze moet maken tussen Nodo Team of Stuntteam. Ik zie bijvoorbeeld ook dat de Nodo Shop de Nodo NRF is gaan leveren maar plugin 33 is er niet bij RFLink. Het wordt er zo allemaal niet duidelijker op voor de gebruiker.
Zou het nog denkbaar zijn dat de ontwikkelaars van beide projecten de handen ineen slaan en samenwerken aan 1 Nodo project met een gateway naar Domoticz ?
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoon te dom ben om beide projecten mooi samen te laten werken. Maar als ik naar de aanbiedingen kijk van Nodo hardware dan ben ik zo te zien niet de enige