nodo-domotica.nl

plugin compileren

Hier alles over de Software in de Nodo

plugin compileren

Berichtdoor nodojohn » 29 dec 2014, 09:03

Hoi.

Ik wil een plugin op mijnaar nodo erbij zetten,
maar ik vraag me even af, als ik de code opnieuw compileer, ben ik dan mijn eerder gemaakte instellingen kwijt, de ip configuratie, en al reeds aangemelde kaku ontvangers?

Dien ik bij het opnieuw compileren de nes tijdelijk van de mega te halen?

Mvg john
Hardware in gebruik:
Nodo mega, diverse kaku ontvangers, alecto ws3500 weerstation, Acer tablet aan de muur.
nodojohn
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 27 dec 2014, 18:04
Woonplaats: Eindhoven

Re: plugin compileren

Berichtdoor rtenklooster » 29 dec 2014, 09:15

Hoi John,
De webapp slaat je apparaten op. Die blijven gewoon. In de meeste gevallen blijft alles gewoon netjes in de mega staan. Je kan dus gewoon updaten. Het is natuurlijk nooit verkeerd om eventjes een Back-up van het sd kaartje te maken. De Eventlist staat daar namelijk op, die ben ik wel eens kwijt geraakt. Niet zon punt als je 3 regeltjes hebt, maar als je er heel veel hebt is dat wel vervelend.
rtenklooster
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 04 aug 2012, 12:10
Woonplaats: Aduard

Re: plugin compileren

Berichtdoor nodojohn » 29 dec 2014, 09:30

Oké, alvast bedankt voor de info.
kan ik de nes tijdens het compileren gewoon op de mega laten?
Aangezien ik bij de eerste keer de nes nog niet op de mega mocht hebben.
heb voor de kaku ontvangers ook code via het command scherm ingegeven en ook om de nodo een static ip te geven, dacht dat deze data op de mega zou staan, en die code dadelijk vervangen word.

Ben begonnen om in het configureren bestand de code toe te voegen voor de plugin, nu krijg ik het bestand alleen niet meer opgeslagen helaas. Geen idee wat ik fout doe.
Hoe sla ik het weer op als een .c bestand?
verder krijg ik de melding toegang geweigerd.

Wie kan me helpen?
Hardware in gebruik:
Nodo mega, diverse kaku ontvangers, alecto ws3500 weerstation, Acer tablet aan de muur.
nodojohn
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 27 dec 2014, 18:04
Woonplaats: Eindhoven

Re: plugin compileren

Berichtdoor Stefan » 29 dec 2014, 22:19

Hoi John,

Tijdens het compileren kun je de NES gewoon op de MEGA laten,
Een static IP adres heb ik inderdaad zelf ook toegewezen (in de software van mijn router) om vervelende adres wisselingen te voorkomen.

Ook heb ik het "Config_01.c" bestand geopend (buiten de compiler om, rechtstreeks in windows)
vervolgens werd dit bestand automatisch in wordpad geopend en kon ik mijn gewenste plugins toevoegen (kreeg alleen fout melding bij plugin 18 en 35, deze heb ik even buiten werking gesteld d.m.v. //)
Daarna heb ik in het wordpad menu op "opslaan" gedrukt en kreeg ik alleen een melding of ik er zeker van was dat ik dit bestand wil wijzigen, vervolgens bevestigen, opnieuw software naar de nodo programeren en klaar.

Overigens nog niet getest, dat word mijn volgende uitdaging. (Nodo pas sinds vandaag online)

m.v.g.

Stefan
Stefan
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 25 jan 2014, 09:32


Keer terug naar Nodo Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron