nodo-domotica.nl

Nodo-arduino 1.7

Hier alles over de Software in de Nodo

Nodo-arduino 1.7

Berichtdoor erwin » 06 feb 2013, 14:33

Destijds, een goed jaar geleden, kocht ik een Nodo-Arduino V1.7 via "samenkopen".

Ik zit nu met volgende vragen:
- Waar kan ik de HUIDIGE software die in de processor opgeladen werd, terug vinden?
- Is er voor deze print inmiddels nieuwe software beschikbaar?
- kan ik de huidige mega software gebruiken (is deze niet te groot?) of welke aanpassingen moet ik aan deze software doorvoeren?
- hoe kan ik deze software op de print downloaden? Kan dit via de arduio compiler, zo ja welk bord en welke programmer moet ik selecteren?
- Indien het programmeren niet mogelijk is vanuit de arduino compiler, hoe moet dit dan wel gebeuren?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp
erwin
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 31 maart 2012, 14:28

Re: Nodo-arduino 1.7

Berichtdoor manjh » 06 feb 2013, 14:53

In de huidige Nodo release onderscheiden we Mega en Small: de eerste draait op een Arduino Mega, de tweede past op de kleinere Duemilanove (enzovoort).
Op de Mega past een Ethernet kaartje. In deze Arduino heeft Nodo ook een gebruikers interface, zoals je dat gewend was.
Op de Small is veel minder geheugenruimte, en daar is het gebruikersinterface gesneuveld. Je kunt deze Nodo dan ook uitsluitend vanuit de Mega programmeren via RF (binnenkort ook via IR en I2C).

Als jij uitsluitende een kleine Arduino hebt, blijf dan bij de oude release. Upgrade naar de nieuwe heeft geen enkele zin.
Het is wel aan te bevelen om een Mega te kopen, omdat je dan veel meer mogelijkheden krijgt. Wacht nog heel even tot de nieuwe NES kaart er is, dan heb je in 1 klap alles aan boord.
Je hebt dan alleen de Arduino Mega nodig als basis, en de NES voor de rest van de hardware.
Vervolgens kun je 1 of meerdere Small Nodo's gebruiken als satelliet, en via de Mega programmeren.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39


Keer terug naar Nodo Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron