MQTT plugin

Experimentele Plug-ins
Forumregels
LET OP: DIT IS HET EXPERIMENTELE GEDEELTE
BETREDEN OP EIGEN RISICO :lol:

MQTT plugin

Berichtdoor djazzz » 24 nov 2015, 17:47

Hallo,

Ik zou een nodo mega met wiznet 5100 graag events willen laten zenden naar een mqtt-broker, ben alleen een absolute beginner met arduino.
Is dit iets wat ik als beginner voor elkaar kan krijgen, of is dit te hoog gegrepen?

Misschien zijn er nog andere mensen die ook interesse hierin hebben, die mee willen helpen?

Ik weet dat er sprake zou zijn van http communicatie tussen nodo-s, misschien is dit makkelijk om te schrijven naar mqtt??
Wie o Wie kan me op weg helpen?
djazzz
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 25 nov 2012, 22:16

Re: MQTT plugin

Berichtdoor djazzz » 24 nov 2015, 17:56

Misschien is het aanpassen van de syslog-client plugin een mogelijkheid?
djazzz
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 25 nov 2012, 22:16

Re: MQTT plugin

Berichtdoor mvdbro » 25 nov 2015, 12:54

Met ingang van Nodo 3.8 is het de bedoeling dat communicatie via Port_xxxx.ino bestanden gaat verlopen en dat soort voorzieningen kun je beter aan Paul overlaten.

Los daarvan vrees ik dat de Wiznet chip onvoldoende sockets heeft om er ook nog een vaste TCP connectie naar de MQTT broker op na te houden. Het kan dan goed zijn dat je het op zich wel werkend krijgt, maar dat er dan vreemde zaken gebeuren op het gebied van de telnet verbinding en/of de Nodo webapp. En daar kom je misschien pas achter nadat je al het werk hebt verricht. Ik zou dit pad niet bewandelen.

Ik denk dat je MQTT communicatie beter aan de Nodo webapp over kunt laten. Het platform waar dat op draait is vele malen krachtiger dan de ATMega2560. Ik zou een verzoek indienden via github. Mogelijk kan Martin er iets mee. Dus de Nodo Web App als een soort relay laten werken tussen de Nodo wereld en MQTT connected devices
mvdbro
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 21 okt 2011, 12:06


Keer terug naar Plug-ins

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron