BinarySwitch

Experimentele Plug-ins
Forumregels
LET OP: DIT IS HET EXPERIMENTELE GEDEELTE
BETREDEN OP EIGEN RISICO :lol:

Re: BinarySwitch

Berichtdoor erik » 21 feb 2015, 15:55

Paul schreef:@Erik: je kunt nu ook al wat je vraagt.

Als er een event voorbij komt, bijvoorbeeld 'Variable 8, 12', dan kun je vanuit de WebApp, commandoregel of scriptfile het volgende doen:

Code: Selecteer alles
SendNewKAKU 123,%Par2%

Je kunt de volgende gebruiken gegevens van het laatste event gebruiken:
  • %Unit%
  • %Command%
  • %Par1%
  • %Par2%

Daarnaast is het mogelijk om (bijna) alles wat je met status kan uitvragen ook als %...% kunt gebruiken. Stel je wilt bijvoorbeeld variabele 10 vullen met het vrij beschikbare werkgeheugen van de Nodo, dan kun je dit als volgt doen:

VariableSet 10, %Status FreeMem%

Om het nog leuker te maken, je kunt ook eenvoudige berekeningen doen met #...#. Stel je wilt een variabele 10 vullen met het dubbele van de waarde van variabele 5, dan kan dit als volgt:

VariableSet 10, #%Status VariableSet 5% *2#

Let op: dit werkt niet in de Eventlist. Dan moet je vanuit de Eventlist even een uitstapje maken naar een script. Wil je bijvoorbeeld van Nodo 5 de variabelen afvangen en daar iets mee doen in een scriptfile, dan kan dit door een deze regel even op te nemen in je eventlist:

EventlistWrite; Wildcard All, Variable, 5; FileExecute 1

Vervolgens wordt bij ieder Variable event van Unit-5 scriptfile met de naam '1' aangeroepen.

WoW!
Ik heb als nieuwkomer nog heel wat te leren.
Waar kan ik hier meer over lezen / leren ?
erik

Berichtdoor Paul » 21 feb 2015, 17:54

erik schreef:
Paul schreef:@Erik: je kunt nu ook al wat je vraagt.

Als er een event voorbij komt, bijvoorbeeld 'Variable 8, 12', dan kun je vanuit de WebApp, commandoregel of scriptfile het volgende doen:

SendNewKAKU 123,%Par2%

Je kunt de volgende gebruiken gegevens van het laatste event gebruiken:
  • %Unit%
  • %Command%
  • %Par1%
  • %Par2%

Daarnaast is het mogelijk om (bijna) alles wat je met status kan uitvragen ook als %...% kunt gebruiken. Stel je wilt bijvoorbeeld variabele 10 vullen met het vrij beschikbare werkgeheugen van de Nodo, dan kun je dit als volgt doen:

VariableSet 10, %Status FreeMem%

Om het nog leuker te maken, je kunt ook eenvoudige berekeningen doen met #...#. Stel je wilt een variabele 10 vullen met het dubbele van de waarde van variabele 5, dan kan dit als volgt:

VariableSet 10, #%Status VariableSet 5% *2#

Let op: dit werkt niet in de Eventlist. Dan moet je vanuit de Eventlist even een uitstapje maken naar een script. Wil je bijvoorbeeld van Nodo 5 de variabelen afvangen en daar iets mee doen in een scriptfile, dan kan dit door een deze regel even op te nemen in je eventlist:

EventlistWrite; Wildcard All, Variable, 5; FileExecute 1

Vervolgens wordt bij ieder Variable event van Unit-5 scriptfile met de naam '1' aangeroepen.

WoW!
Ik heb als nieuwkomer nog heel wat te leren.
Waar kan ik hier meer over lezen / leren ?

Uhhh, niet. Om eerlijk te zijn is dit ooit bedoeld om de scripts in te zetten voor spectale taken om het testen/ontwikkelen makkelijker te maken. Echter de funktionaliteit is er nooit uit gesloopt omdat ik later tot de conclusue kwam dat het wel eens handig zou zijn. :? Dus je vindt dit niet in de Wiki. Knutsel er maar mee dan help ik je op weg.
Groeten Paul
Paul

Berichtdoor Paul » 24 feb 2015, 01:12

@Erik Couzy:

Dank voor het idee. Ik heb het opgenomen als onderdeel van de Core. Ik heb hierbij nog wel wat features aan toegevoegd. Hij komt mee in de 3.8 release van de Nodo. Een BinairySwitch gaat door het leven als een vlag. Het event ' Flag' bekt net wat makkelijker. ;)

Kort een toelichting:

• Commando 'VariableToggle' vervallen. Maakt nu deel uit als optie voor 'FlagSet'
  • Toegevoegd commando 'FlagSet <VlagNummer>,<State>', Vlagnummer is een waarde 1..32 of 'All'. State='On', 'Off', 'Toggle' . Vlaggen worden op alle Nodo's globaal beheerd. Bij 'All' geen event gegenereerd.
  • Toegevoegd event 'Flag'
  • Toegevoegd commando ' BreakOnFlag <VlagNummer>,<State>'
  • Toegevoegd commando 'FlagSync', geen parameters. Deze zorgt er voor dat alle nodo's in het landschap de vlaggen over neemt zoals die op deze nodo zijn ingesteld.
Groeten Paul
Paul

Berichtdoor manjh » 24 feb 2015, 09:26

Is het niet slim om de vlaggen logisch in 2 te hakken, dus:
flag 1-16 global
flag 17-32 local

Met de synch opdracht worden alleen de global vlaggetjes rondgestuurd, de rest blijft ongewijzigd.
Hiermee geef je het beste van beide werelden: je kunt vlaggetjes lokaal gebruiken zonder dat andere Nodo's ze overschrijven, maar je kunt ook global werken.

Verder zou ik, gezien de handige toepasbaarheid hiervan, meteen uitbreiden naar tweemaal 32 vlaggen... 8-)
Hans
manjh

Berichtdoor erik » 24 feb 2015, 12:56

Paul schreef:@Erik Couzy:

Dank voor het idee. Ik heb het opgenomen als onderdeel van de Core. Ik heb hierbij nog wel wat features aan toegevoegd. Hij komt mee in de 3.8 release van de Nodo. Een BinairySwitch gaat door het leven als een vlag. Het event ' Flag' bekt net wat makkelijker. ;)

Kort een toelichting:

• Commando 'VariableToggle' vervallen. Maakt nu deel uit als optie voor 'FlagSet'
  • Toegevoegd commando 'FlagSet <VlagNummer>,<State>', Vlagnummer is een waarde 1..32 of 'All'. State='On', 'Off', 'Toggle' . Vlaggen worden op alle Nodo's globaal beheerd. Bij 'All' geen event gegenereerd.
  • Toegevoegd commando 'FlagSync', geen parameters. Deze zorgt er voor dat alle nodo's in het landschap de vlaggen over neemt zoals die op deze nodo zijn ingesteld.

Paul,
Blij te zien dat het simpel idee bij heeft gedragen aan de ontwikkeling van Nodo.
:idea: In je voorstel is bij het commando FlagSet het Vlagnummer een waarde 1..32 of 'All'.
Zou het ook mogelijk zijn hier een "reeks" op te geven: FlagSet 11-25, Off ?
Achtergrond:
Met BinarySwitch worden de vlaggen bewaard in een variable. Ik gebruik hiervoor 2 variables en heb zo 2 "sets'" vlaggen.
De één gebruik ik voor algemene zaken zoals aanwezigheid, buiten-, binnen alarm enz.
De andere gebruik ik voor de KAKU's. Als alle verlichting uit gaat geef ik die variabele gewoon de waarde nul. (alles aan = 16383)
Er zullen legio andere voorbeelden bestaan die het gebruik van een "reeks" rechtvaardigen.
:?: Weet niet of het een probleem kan geven omdat er dan ook een reeks events worden gegenereerd? (hoewel die ook worden gegenereerd als ik de vlaggen één voor één uitzet)
Binaire Groet,
Erik
PS blij dat mijn issue betreffende BreakOn in scripts al is opgelost! Enig idee wanneer 3.8 komt?
erik

Berichtdoor Paul » 01 maart 2015, 01:01

erik schreef:
Paul schreef:@Erik Couzy:

Kort een toelichting:

Paul,
Blij te zien dat het simpel idee bij heeft gedragen aan de ontwikkeling van Nodo.
:idea: In je voorstel is bij het commando FlagSet het Vlagnummer een waarde 1..32 of 'All'.
Zou het ook mogelijk zijn hier een "reeks" op te geven: FlagSet 11-25, Off ?
Achtergrond:
Met BinarySwitch worden de vlaggen bewaard in een variable. Ik gebruik hiervoor 2 variables en heb zo 2 "sets'" vlaggen.
De één gebruik ik voor algemene zaken zoals aanwezigheid, buiten-, binnen alarm enz.
De andere gebruik ik voor de KAKU's. Als alle verlichting uit gaat geef ik die variabele gewoon de waarde nul. (alles aan = 16383)
Er zullen legio andere voorbeelden bestaan die het gebruik van een "reeks" rechtvaardigen.
:?: Weet niet of het een probleem kan geven omdat er dan ook een reeks events worden gegenereerd? (hoewel die ook worden gegenereerd als ik de vlaggen één voor één uitzet)
Binaire Groet,
Erik
PS blij dat mijn issue betreffende BreakOn in scripts al is opgelost! Enig idee wanneer 3.8 komt?

reeksen opgeven is lastig. Maar wat je wel kan doen is hiervoor een scriptfile op SDCard aanmaken. Daar kun je er velen van aanmaken. In het scriptfile kun je met reeksen vlaggen doen wat je wilt. Alle andere Nodo's zullen dan de vlaggen keurig overnemen.

De 3.8 release komt over een week of drie. Daarna gaan we aan de slag met een major release die we aan het eind van het jaar uitrollen.
Groeten Paul
Paul

Berichtdoor rtenklooster » 01 maart 2015, 15:58

@Paul
Lees nu voor het eerst je %par% verhaal, nooit geweten! Wellicht iets om te onthouden. Volgens mij heb ik zo iets in het verleden eens nodig gehad :lol: weet de toepassing niet meer, maar wel dat ik par2 waarden wilde gebruiken van bijv. een variabele
rtenklooster

Berichtdoor erik » 01 maart 2015, 16:12

Paul,
Misschien wat laat maar beter dan nooit.
Overleven de vlaggen een reboot of worden ze dan allemaal gestreken?
Zo ja, komt er ook een SaveFlag ?
Erik
erik

Berichtdoor Paul » 02 maart 2015, 07:43

erik schreef:Paul,
Erik

Vlaggen zijn globaal, je kunt ze dus niet saven, immers ze zitten in het ram geheugen van alle Nodo's. Je kunt wel een 'FlagSync' commando geven die zorgt dat alle vlaggen weer geupdate zijn.
Groeten Paul
Paul

Berichtdoor erik » 02 maart 2015, 12:49

Paul schreef:
erik schreef:Paul,
Erik

Vlaggen zijn globaal, je kunt ze dus niet saven, immers ze zitten in het ram geheugen van alle Nodo's. Je kunt wel een 'FlagSync' commando geven die zorgt dat alle vlaggen weer geupdate zijn.

Denk dat ik dan toch BinarySwitch blijf gebruiken.
De vlaggen zijn daar zijn onderdeel van een variable, die ik (bijvoorbeeld ivm reboot) wel kan bewaren met VariableSave.
Voor mijn toepassing is het belangrijk om bijvoorbeeld aanwezigheid en alarm status te bewaren.
erik

Vorige

Keer terug naar Plug-ins