Nodo Classic repository op github

Hier kun je terecht voor alle experimentele Nodo plug-ins, hardware en overige software aanpassingen die nog niet officieel zijn.
Forumregels
LET OP: DIT IS HET EXPERIMENTELE GEDEELTE
BETREDEN OP EIGEN RISICO :lol:

Nodo Classic repository op github

Berichtdoor mvdbro » 04 maart 2016, 11:50

Ik heb gemerkt dat er af en toe nog behoefte schijnt te zijn aan spullen zoals de nodotool die ik in het verleden via mijn dropbox publiceerde.
Ik heb mijn dropbox inmiddels opgeschoond want het werd een beetje vol met oude meuk die toch niemand meer wil.

Ik ben zelf nog steeds een trouwe gebruiker van de Nodo Mega en vooral de Nodo Small die ik beheer en debug met de Nodotool.
Ik heb lange tijd gewerkt met R765 en deze recentelijk bijgewerkt naar de laatste stabiele Nodo 3.7 editie (R787). Deze versie draait bij mij nu in productie en de Nodo's communiceren onderling via ESP8266 gebaseerde Wifi bridges en ook naar Domoticz via ESP8266 of direct via http (mega met ethernet shield of NES board)

Om misverstanden te voorkomen met de formele Nodo versies heb ik mijn Nodo's hernoemd naar "Nodo Classic". Ik heb n.l. geen enkele reden om met de beta 3.8 aan de slag te gaan en blijf dus lekker voortborduren op 3.7. Vooral omdat die zeer betrouwbaar is en ik de code base vrij goed ken.
Na 787 zijn er zeer ingrijpende aanpassingen doorgevoerd waar ik geen gebruik van zal gaan maken.

Code: Selecteer alles
!******************************************************************************!
Nodo Domotica controller (c) Copyright 2015 P.K.Tonkes.
Licensed under GNU General Public License.
Nodo-Classic-Mega V3.7, Build=R787, Home=1, ThisUnit=1
Date=04-03-2016 (Fri); Time=11:28
IP=192.168.0.5, PortOutput=80, PortInput=80
!******************************************************************************!

Voor diegenen die om wat voor reden dan ook nog gebruiken willen maken van mijn Nodo versie, de NodoTiny, TinyKaku en/of custom plugins e.d. heb ik alle source code en tools ondergebracht bij github in deze repository:

https://github.com/ESP8266nu/NodoClassic

Dus als oude links in dit forum niet meer werken, dan zou je het terug moeten kunnen vinden in bovenstaande repository.
mvdbro

Re: Nodo Classic repository op github

Berichtdoor jmaenen » 04 maart 2016, 19:49

super bedankt, ik ga het weekend mijn smals aan de praat et krijgen met deze software
jmaenen

Berichtdoor andreo » 05 maart 2016, 22:41

Bedankt Martinus
Groet, Andre
mijn NES
Nodo-Mega V3.7 R744|Nodo-Mini V3.7 R744|WebApp lokaal QNAP TS-119P II (SWINWA-PROD-V099)|WS-3500|ASUN650 zonweringsmodule | diverse KAKU |
andreo

Berichtdoor domogijs » 18 maart 2016, 21:35

Dank voor al je goede werk!
domogijs

Keer terug naar Nodo Experimenteel