nodo-domotica.nl

Benodigheden voor beginner

Hier alles over de hardware kant van de Nodo

Benodigheden voor beginner

Berichtdoor Mrsteef » 30 okt 2012, 00:17

Ik wil al langer wat doen met het schakelen van licht en nu kwam ik sinds vorige week op dit forum en ik kan nu al niet wachten om te gaan experimeteren! Nu vraag ik me alleen af waar moet ik mee beginnen?

Naar mijn idee is het niet veel wat ik wil. Ik zou graag een aantal lampen kunnen schakelen en / of dimmen en rgb LED lampen kunnen veranderen van kleur, dimmen en schakelen. Dit alles het liefst via het netwerk.
Nu ben ik er denk wel achter dat dit via het kaku systeem goed te doen is en nu dacht ik dat als de rgb LED lampen ook te besturen zijn via de 433MHz dat ook moest gaan werken.

Nu is mijn vraag, klopt het wat ik denk en wat moet ik hier voor aanschaffen?

Ik heb al een ander merk dan kaku om lampen mee aan en uit te zetten die ook over 433MHz geschakeld worden, ikzou hier dan graag mee willen testen. Ik zie op internet dat er wel een aantal verschillende mogelijkheden zijn:
Arduino ethernet (dus alles in één)
En een arduino ethernet shield in combinatie met arduino mega
Deze met een rf zender en ontvanger die voor de 433MHz regeling kan zorgen en misschien een real time clock.

Nou wil ik vast ooit nog wel meer maar wat kunnen jullie aanraden om aan te schaffen en waar kan ik het best bestellen (las net dat er ook minder officiele apparaten te koop zijn vianebay e.d.) om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt!
Mrsteef
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 29 okt 2012, 23:50

Keer terug naar Nodo Hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron