nodo-domotica.nl

Externe voeding

Hier alles over de hardware kant van de Nodo

Externe voeding

Berichtdoor have » 18 okt 2011, 14:14

In de handleiding voor het opbouwen van de Nodo-Arduino print (Handleiding_Nodo_Arduino_V1_6.pdf) worden 2 aansluitmogelijkheden voor de voeding genoemd: 7–14 volt DC of 5 volt DC, maar hoeveel stroom moet zo'n voeding eigenlijk leveren?
De 5V voeding vanuit de USB aansluiting kan volgens de beschijving niet gebruikt worden om de print van spanning te voorzien dus verwacht ik dat het in elk geval meer zal zijn dan 500 mA.

./Henk
have
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 sep 2011, 14:45

Re: Externe voeding

Berichtdoor Elektitus » 25 okt 2011, 19:04

Ga naar de plaatselijke kringloopwinkel en zoek een mooie voeding uit die genoeg kan leveren om je Nodo te voeden. Zoek naar voedingen die licht van gewicht zijn dat zijn de geschakelde voedingen die kunnen veel meer leveren dan de "zware" van gewicht voedingen met trafo. Op de voeding staat welke spanning en stroom de voeding levert. 9 tot 12V.===(gelijkspanning), 500mA of meer is prima voor je Nodo. Voor een paar euro's ben je klaar. Ik kijk ook geregeld en neem vaak een geschikte mee zodat is ze op voorraad heb en zo één kan pakken als ik die nodig heb, dan hoef ik niet een nieuwe dure te kopen.
Elektitus
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 03 sep 2011, 13:48

Re: Externe voeding

Berichtdoor Paul » 25 okt 2011, 19:09

Ik heb er zeker nog wel een liggen. Gratis af te halen.
Groeten Paul
Paul
 
Berichten: 1152
Geregistreerd: 31 aug 2011, 20:33


Keer terug naar Nodo Hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron