nodo-domotica.nl

Nodo & JeeNode & RFM69(C)W

Hier alles over de hardware kant van de Nodo

Nodo & JeeNode & RFM69(C)W

Berichtdoor mavabo » 22 jan 2016, 06:49

Hallo (harde) Nodo-kern...

In een artikel van JeeLabs las ik laatst hoe men een JeeNode heeft gekoppeld aan de RaspberryPi om zodoende gebruik te kunnen maken van de voordelen van de RFM69 FSK transceiver. Dit heeft men gerealiseerd door gebruik te maken van de seriele poort op de raspi. Nu heeft zo'n JeeNode ook een I2C poort beschikbaar, net zoals de Nodo. Zou het mogelijk zijn om die twee met elkaar te laten 'tokkelen' via I2C? Uit een eerder project heb ik nog een JeeNode en wat tinyTX-printjes (Nathan Chantrell. Zie:WWW) werkloos liggen. Het zou handig zijn om die batterij-gevoede sensors zo links en rechts te kunnen weghangen om zodoende een leuk netwerkje te realiseren. Tevens zou men dan een terugkoppelingvia b.v. een 'lichtgevoelige sensor' kunnen bewerkstelligen. Is de lamp daadwerkelijk aan(?) behoort dan tot het verleden. Ik heb het forum doorgelezen en ben over dit onderwerp nog niet veel tegengekomen. Nu ben ik net met de Nodo begonnen en zeker geen programmeer-ster (eerder een 'zwart gat'!). Vandaar dat ik mijn 'Wild Thoughts' hierover even te berde wil brengen...
Ik hoor uw mening graag....

Met vriendelijke groet........
MaVaBo
mavabo
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 05 maart 2012, 20:01

Re: Nodo & JeeNode & RFM69(C)W

Berichtdoor mavabo » 30 jan 2016, 08:01

Dag Nodo-ers,
Na een weekje griep even het forum op...Helaas, geen berichten..
Graag had ik wat opkrakende of afbeurende kritieken ontvangen:..nog niet!
Intussen toch nog iemand gevonden op het internet die de JeeNode en de NoDo Mega gekoppeld heeft en zodoende een iemeel krijgt als zijn wasmachine klaar is.
Zelf heb ik nog even geexpirimenteerd met de RFM69 en een 'diy' gespiraliseerde helical antenne.
Mooie strakke ontvangst door het hele huis..
De door twee AA-batterijtjes gevoede tinyTX zend alleen op afroep de temperatuur en de batterijspanning mee (weet wanneer de AA-tjes aan vervanging toe zijn: na een jaar..) en verkeert de rest van de tijd in 'sleep'-mode. De RFM69 kan ook als ASK (OOK) gebruikt worden en zodoende direct de KAKU-spulletjes bedienen. Wil ook mijn OpenTherm gateway draadloos maken door inbouw van een JeeNode. De RFM69 transceiver kost 3 euro bij 'Ideetron' en voor die prijs heeft men slechts 1/4 Aurel_RTX_MID_5v Nodo-transceiver. Mocht het 'nodig' zijn is er ook nog een RFM69HW transceiver, (5 eurootjes) met een verhoogd zendvermogen om even de ether in te brullen! Dit alles onder aanvoering van kant-en-klare artikelen op internet en JeeLib libraries...
Nu ik dat allemaal zo lees...vergeet de griep...de soldeerbout ophitsen...en aan de slag!!!
Groet,
MaVaBo.......
mavabo
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 05 maart 2012, 20:01


Keer terug naar Nodo Hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron