nodo-domotica.nl

Nodo-Arduino-Small (NAS) V1.0.1 - SMA Print Connector

Hier alles over de hardware kant van de Nodo

Nodo-Arduino-Small (NAS) V1.0.1 - SMA Print Connector

Berichtdoor DrEnergy » 09 maart 2015, 11:29

Heren,

Aangezien ik iedereen steeds vaker zie met die mooie antenne's wil ik graag mijn huidige setup aanpassen hiermee.

Ik ben in het bezit van een Nodo Small V1.0.1, ik zie op de nieuwe versie dat hier makkelijk een SMA connector op kan worden gezet.

Op de oude versies zit dit allemaal net iets anders. Ik heb gister drie SMA connectors besteld voor mijn systemen, is het mogelijk om ze op deze te gebruiken, en hebben jullie eventueel tips om ze goed te solderen aangezien ik hem niet kan vastzetten op die 4 pootjes.

- Nodo Small V1.0.1
- Nodo Shield V1.2.2

Alvast bedankt!
DrEnergy
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 04 jan 2012, 09:09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Nodo-Arduino-Small (NAS) V1.0.1 - SMA Print Connector

Berichtdoor manjh » 09 maart 2015, 19:59

Waarom zou je dat willen? Een stukje VMVK draad van 16,7 cm werkt ook goed.
Enige reden die ik kan bedenken is als je de Nodo in een kluis inbouwt.. of als je het gewoon mooi vindt!
Laatst bijgewerkt door manjh op 10 maart 2015, 22:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: Nodo-Arduino-Small (NAS) V1.0.1 - SMA Print Connector

Berichtdoor DrEnergy » 10 maart 2015, 10:51

Het is inderdaad bedoeld omdat ik het veel strakker vind, heb straks ook de doorzichtige behuzingen. Vandaar de vraag hoe dit het beste te solderen is.

Zojuist het pakketje van de nodo shop ontvangen met de SMA connectors, ik twijfel of ik gewoon die 4 pootjes eraf kan halen en de pin in het midden vast solderen.
DrEnergy
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 04 jan 2012, 09:09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Nodo-Arduino-Small (NAS) V1.0.1 - SMA Print Connector

Berichtdoor rwijbenga » 10 maart 2015, 20:04

De 4 pootjes rondom zijn puur voor de aarde en stevigheid, ja kan ze er wel afhalen. Al zal dat wel met een zaagje moeten, is vrij dik materiaal.. Of een pootje erop laten en in de print een gaatje boren... ?!?

Zorg wel dat je daarna dus wel een massa hebt waarmee je de buitenkant kan verbinden, anders is het signaal minder...
rwijbenga
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 28 aug 2011, 14:58


Keer terug naar Nodo Hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron