nodo-domotica.nl

Mega2560-CORE mini

Hier alles over de hardware kant van de Nodo

Mega2560-CORE mini

Berichtdoor Solarman » 08 nov 2014, 13:43

Hallo Nodo hobbyisten,

Voor mijn nodo project heb ik de Mega2560-CORE mini aangeschaft op ebay.
Deze Mega2560-Core mini is nog niet zolang op de markt en heb er tot heden niets op dit forum over gelezen. Daarom wil ik jullie dit laten weten.

De pro mini 328 had voor de mogelijkheden die ik wenste net te weinig geheugen. Deze Mega2560-CORE mini 2560 is perfect voor een uitgebreide satelliet. Ik ben namelijk bezig met een slimme rolluik sturing. Opgebouwd met een 16x2 I2c display, DS18D20 temperatuur sensor en een RTC.
DMV 2 druk toetsen naast het display of een AB en de webapp kan ik de rolluik bedienen. Dit kan natuurlijk ook met de hoofd nodo: als het licht/ donker wordt maar ook als het te warm wordt in de slaapkamer. Op mijn dak heb ik zonnepanelen liggen, deze (misbruik) ik als lichtsensor. Bij een bepaald vermogen meet ik een aantal pulsen. Boven een aantal pulsen per 5 minuten en in combinatie met de DS18D20 gaat de rolluik naar beneden. Als een van de flamingo rookmelder ergens in huis onverhoopt afgaat gaat de rolluik omhoog.
Zo heb ik voordat de spanning uitvalt bij brand, een vluchtweg....
Dit alles moest in een compact kastje gemonteerd worden zodat de 2560Mega geen optie was.

Even terug komend op de Mega2560-CORE mini , deze is voor 20 Dollar te koop incl USB2SERIAL USB to UART kabel en is op de zelfde wijze als de 2560MEGA te programmeren.
Voor info zie :

http://www.inhaos.com/product_info.php?products_id=88

Veel plezier gewenst met de nodo hobby!

Groet Martin Versloot
Solarman
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 apr 2014, 12:35
Woonplaats: Assendelft

Re: Mega2560-CORE mini

Berichtdoor tim » 11 nov 2014, 18:35

Wel een geinig dingetje! Maar er zal geen ethernetshield voor zijn denk ik?
tim
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 11 nov 2013, 14:21


Keer terug naar Nodo Hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron