nodo-domotica.nl

UDOO

Hier alles over de hardware kant van de Nodo

UDOO

Berichtdoor JXR » 09 sep 2014, 10:36

Al langere tijd heb ik NODO in de gaten gehouden, maar helaas uiteindelijk ben ik met een andere oplossing verder gaan experimenteren.

Recent liep ik tegen een bordje aan wat mij erg interessant leek; de UDOO. Het betreft een 1Ghz quadcore bordje met bijvoorbeeld SATA en een gigabit aansluiting, maar ook met een Arduino-compatible board aan boord. Op het forum kon ik er nog niks over vinden, maar ik ben benieuwd of er mensen bekend mee zijn, maar ook of de Aurel RF Tranceiver hier mogelijk mee te gebruiken valt?

Ik wil zelf gaan proberen dit apparaat in te zetten als domotica centrum, NAS en mogelijk ook nog mediacenter tegelijk. Meer info valt hier te vinden:

http://shop.udoo.org/eu/
JXR
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 03 jul 2012, 20:47
Woonplaats: Amsterdam

Re: UDOO

Berichtdoor mvdbro » 13 sep 2014, 09:45

Het idee achter dit bordje is op zich wel interessant. Een combinatie van een soort raspberry Pi en Arduino Due op een enkel printplaatje.

Uit het blokschema kan ik niet snel achterhalen welke communicatie precies mogelijk is tussen beide processoren. Er wordt gesproken over "communication" en "digital io" connectoren.
Ik neem aan dat er wel libraries zullen zijn om het ene platform te laten communiceren met het andere, b.v. via high speed SPI bus of misschien een soort virtuele ethernet library zodat de "embedded arduino" de ethernet aansluiting van het bordje kan gebruiken.

De Nodo code in combi met de webapp gaat echter uit van communicatie via de Wiznet W5100. Dit zal in elk geval niet werken tenzij ze een library hebben die dit emuleert richting het "ubuntu/android" platform. Het zou natuurlijk mooi zijn als je Arduino sketches voor het Arduino Ethernet shield kunt gebruiken binnen dit platform...

Ik denk ook dat de Nodo code niet geschikt is voor de Arduino Due en Paul had volgens mij geen plannen om de code te porten naar de Due...
mvdbro
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 21 okt 2011, 12:06


Keer terug naar Nodo Hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron