nodo-domotica.nl

Limitaties nodo

Hier alles over de hardware kant van de Nodo

Limitaties nodo

Berichtdoor doppiej » 19 aug 2014, 14:18

Hallo,

Ik wil misschien een nodo gaan aanschaffen, maar ik zou graag willen weten wat de huidige limitaties zijn van een nodo. Ik las dat er bijvoorbeeld geen terugkoppeling mogelijk is.
Ook las ik ergens op dit forum het volgende:
Wat ik in de afgelopen tijd heb gemerkt is dat updates op de webapp (i.c.m.) de nodo firmware niet altijd synchroon loopt waardoor het een en ander niet meer op elkaar aansluit.
Wat wordt hiermee bedoeld?

Gr.
doppiej
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 feb 2014, 18:48

Re: Limitaties nodo

Berichtdoor rwijbenga » 21 aug 2014, 17:24

Terugkoppeling in de zin van of een kil aan klik uit schakelaar daadwerkelijk aan of uit is. Dat is een beperking van het KAKU systeem zelf. Maar ik denk dat er ook nog wel een goedkope oplossing voor komt om dat wel mogelijk te maken met een nodo sensor. De kosten van een sensor nodo worden steeds lager gelukkig door het gebruik van een NRF module. :)

Voor de software kant, de ontwikkeling loopt gestaag door. Dat betekend als je de nieuwste versies wil testen dat het inderdaad wel eens kan gebeuren dat de boel nog niet op elkaar aansluit. Met de niet beta versies werkt het wel gewoon uiteraard.

En momenteel ligt de software ontwikkeling ook wat stil vanwege de vakanties.
rwijbenga
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 28 aug 2011, 14:58

Re: Limitaties nodo

Berichtdoor doppiej » 21 aug 2014, 17:36

Dank voor je antwoord, is die nodo sensor al beschikbaar of hoe moet ik dat zien? Is daar ergens meer info over te vinden?
doppiej
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 feb 2014, 18:48

Re: Limitaties nodo

Berichtdoor manjh » 21 aug 2014, 18:56

Het principe is heel eenvoudig: een Nodo met LDR eraan.
De praktijk is wat lastiger. Het ding moet superklein zijn, en mag heel weinig kosten.
Daaraan wordt nog gewerkt.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: Limitaties nodo

Berichtdoor rwijbenga » 21 aug 2014, 22:06

We zijn ook bezig met een HAL sensor, die meet ook het verbruik van een aangesloten apparaat... Het experimenteren gaat volgende week beginnen. De kosten daarvan vallen tot nu toe erg mee. Voordeel is dat je dan dus ook mooie grafieken kan gaan maken van verbruik van de verschillende apparaten of lampen waar je een sensor hebt geplaatst... :mrgreen:

De software kant zal dan ook nog gemaakt moeten worden uiteraard.
rwijbenga
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 28 aug 2011, 14:58

Re: Limitaties nodo

Berichtdoor manjh » 21 aug 2014, 22:49

HAL sensor heb ik al eens mee gespeeld. Is niet heel ingewikkeld.
Ik ben ermee gestopt, mijn doel was het meten van stroom in de meterkast. Probleem was de resolutie: ofwel je neemt er een die ook grote stromen (pakweg 20A) aankan maar met een lage resolutie, ofwel een lagere capaciteit met hoge resolutie.
Ik heb de 30A versie nog ergens liggen...
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39


Keer terug naar Nodo Hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron