nodo-domotica.nl

I2C extenders

Hier alles over de hardware kant van de Nodo

Re: I2C extenders

Berichtdoor pepijn » 23 jul 2013, 22:28

Ik heb de boel nu een aantal dagen draaien met I2C extender, maar......

Af en toe, na een dag of 1 a 2, is de master Nodo de tijd kwijt. ClockSync HTTP doet het soms wel, soms niet. Lijkt wel alsof de RTC niet meer bereikbaar is. Krijg soms wel nog netjes meetwaarden van de slave binnen. Maar soms hangen ze beiden ook helemaal.

Logische verklaring zou zijn I2C bus storing o.i.d. Wat gebeurt er normaal gesproken als de RTC niet meer bereikbaar is ? Ik kan dat niet testen want mijn RTC zit vast gesoldeerd :(

Iemand ideetjes ?

Pepijn
pepijn
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 10 okt 2012, 19:25
Woonplaats: Zaanstad

Re: I2C extenders

Berichtdoor gijs » 25 jul 2013, 23:26

Pepijn,

Net even mijn RTC getrokken op SWACNC-MEGA-R530. Datum tijd worden met status (all) gewoon weergegeven, alleen staat de tijd natuurlijk stil. De Nodo heeft dus kennelijk niet door dat de RTC verdwenen is. Zodra ik een reboot doe, verdwijnt de datum/tijd regel uit de response op het status commando. Ik heb het niet in de code nagekeken, maar het lijkt erop dat alleen tijdens de initialisatie gekeken wordt of de RTC er is, en dat leesfouten daarna genegeerd worden.

Kan het zijn dat je een probleem hebt met Vcc op de RTC? Er zit een brown out detectie circuit in het geval dat hem van de bus afhaalt als de voedingspanning te laag is (met als doel de klok met minimale stroomconsumptie op de batterij aan de gang te houden).
Groet, Gijs
gijs
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 09 mei 2013, 20:42

Vorige

Keer terug naar Nodo Hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron