nodo-domotica.nl

Extra pinnen ethernet shield?

Hier alles over de hardware kant van de Nodo

Extra pinnen ethernet shield?

Berichtdoor albert81 » 23 dec 2011, 14:25

Ik heb vandaag mijn ethernet shield ontvangen en bij het plaatsen op mijn Mega2560 bleek het ethernet shield extra pinnen te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen?

Het blijkt dat mijn Arduino Mega2560 gewoon Arduino Mega2560 is en mijn ethernetshield R3 is. Zijn beide compatible? Ik heb hierover nog niks kunnen vinden?
Gewoon omdat het kan......
albert81
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 25 nov 2011, 13:55

Re: Extra pinnen ethernet shield?

Berichtdoor softwareregi » 23 dec 2011, 17:46

Wat je hebt gekregen is de allernieuwste Arduino Ethernershield, deze heeft inderdaad 4 extra pinnen voor: SDA, SCL, IOREF en 1 NC.

Deze print is ontworpen voor de nieuwste Arduino UNO, deze heeft nml. ook deze extra pinnen gekregen. (het gaat beiden om ref 3)

De tekening en schema van de UNO zijn inmiddels aangepast, die van het shield, helaas nog niet.

Wat heeft dit voor consequenties: zoals ik het nu kan bekijken niets.
Bij de UNO wordt normaal analoge poort 4 en 5 gebruikt voor SDA en SCL, nu hebben ze er 2 extra aansluitpunten bij gemaakt (is dus ook analoog 4 en 5), bij de MEGA worden 2 digitale poorten gebruikt, dit zal dan ook wel aangepast worden.

De IOREF wordt gebruikt om een shield van 5V spanning te voorzien, waarom ze dit doen is voor mij een raadsel want er zit ook al een andere 5V aansluiting, maar zullen wel een goede reden hebben.

gr. John
Gr. John
softwareregi
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:05

Re: Extra pinnen ethernet shield?

Berichtdoor albert81 » 23 dec 2011, 18:13

Bedankt voor je reactie.
Inmiddels heb ik beide geprobeerd met een eenvoudig script.

Dit werkt naar behoren.
Gewoon omdat het kan......
albert81
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 25 nov 2011, 13:55


Keer terug naar Nodo Hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron