Vanavond getracht mijn nieuwe Mega 2560 board te laten verbinden met PC waarop Windows 7, 64 bits staat. Tijdens installatie werd device wel herkend in apparaatbeheer en ik heb vervolgens de driver welke deel uitmaakt van Arduino-1.0 Windows-compiler toegewezen. Kreeg echter geen goede upload tot stand.
Daarbij baudrate in driverinstellingen gecontroleerd en verhoogd naar 19200. Diverse com-poorten uitgeprobeerd toegewezen. Daarbij ook gelet op juiste board- en com-port-vermelding in de compiler.
Toch bleef de error: ävrdude: ser_send(): write error: sorry no info avail"
Na lang tobben heb ik tenslotte besloten te wisselen van PC naar laptop. Daarop staat W7, 32 bits. Met dezelfde software werkt het Mega-board gelukkig wel. Ik was al allerlei berichten over verkeerde bootloaders etc. tegengekomen.
Uiteindelijk vastgesteld dat dit nieuwe bordje goed is. Ik kan nu aangepaste blink-sketches uploaden en zie effect. De basis voor de Nodo is dus gelegd.
Heeft iemand eventueel een goede driver voor de Mega 2560 die op W7, 64 bits werkt? Ik houd me aanbevolen. Of een tip waardoor ik de boel ook op mijn andere pc werkend krijg?
Met belangstelling.
Pieter