nodo-domotica.nl

Knoppen grayed out in Webapp

Post hier vragen en ervaringen die betrekking hebben op het gebruik en configuratie van de WebApp

Knoppen grayed out in Webapp

Berichtdoor PieterS » 05 nov 2012, 12:43

Dag heren,

Ik tracht in webapp via Setup, Script en Read eventlist deze te bewerken. Maar de knoppen die er in dit menu eronder staan zijn niet te gebruiken....
Hebben meer gebruikers dit? Iemand een idee

Gr.
Pieter
PieterS

Re: Knoppen grayed out in Webapp

Berichtdoor mdegraaf » 06 nov 2012, 22:50

Hoi Pieter,

Met de knop 'Read eventlist' kun je de huidige eventlist alleen ophalen.

Indien je de eventlist wilt aanpassen dan kun je de opgehaalde eventlist naar een nieuw script plakken. Het script kun je dan naar hartelust aanpassen en eventueel uitvoeren op je Nodo.

Onderstaand een uittreksel van een script welke ik gebruik om de eventlist op mijn Nodo opnieuw in te stellen

EventlistErase

!=========================================================
!Variabelen
!1: Automatisch schakelen uit
!2: Huidig energie verbruik
!3: Totaal energie verbuik
!4: Zon op/onder
!5: Aanwezig/afwezig
!6: Automatisch geschakeld met PIR
!7: Alarm actief

!Timers
!1: Slapen
!2: Huidig energie verbruik
!3: Totaal energie verbuik
!4:
!5: Beweging gedetecteerd

!Zaken welke bij het booten worden uitgevoerd
EventlistWrite; Boot 1; Sound 7,0
EventlistWrite; Boot 1; TimerSetMin 2,1
EventlistWrite; Boot 1; TimerSetMin 3,15

!Wildcards
EventlistWrite; WildCard RF,All; SendEvent HTTP
EventlistWrite; WildCard IR,All; SendEvent HTTP
EventlistWrite; WildCard Variables,All; SendEvent HTTP
EventlistWrite; WildCard Wired,All; SendEvent HTTP
EventlistWrite; WildCard HTTP,UserEvent; SendEvent HTTP

!Variabelen instellen aan de hand van zon op/onder
!Zon op
EventlistWrite; ClockDaylight 1,0; VariableSet 4,1.00

!Zon op +2 uur
EventlistWrite; ClockDaylight 2,0; VariableSet 4,2.00

!Zon onder -2 uur
EventlistWrite; ClockDaylight 3,0; VariableSet 4 0.00

!Zon onder
EventlistWrite; ClockDaylight 4,0; VariableSet 4,-1.00

!Variabele instellen aan de hand van PIR

!Beweging gedectecteerd
EventlistWrite; NewKAKU 0x9E17C89,On; VariableSet 5,1.00
EventlistWrite; NewKAKU 0x9E17C89,On; TimerSetMin 5,30

Groeten,

Martin
mdegraaf

Berichtdoor PieterS » 07 nov 2012, 16:16

H Martin (en teamleden),

Je antwoord is helder. Mijn dank daarvoor.

Je inkijkje in jouw eventlist confronteert me weer met de vele mogelijkheden van de Nodo.

Hopelijk komen er snel enkele HowTo's op de Wiki waarin beschreven wordt hoe we deze functionaliteit kunnen implementeren. Want voorbeelden waarbij in concrete stappen beschreven wordt welke hardware benodigd is en welke commando's in eventlist en syntax in webapp ingegeven moeten worden zouden mijn leerproces zeker versnellen.

Ik realiseer me dat er nog veel ontwikkelingen gaande zijn maar ik moet erkennen dat ik het overzicht over verschillende versies van hardware (Mega, Mini, Small, Duemilanove, etc) met elk eigen interfaces begin te verliezen. Ook (nieuwe) functionaliteit binnen Webapp is me niet altijd duidelijk.

Beschouw mijn relaas als mijn weerklank vanuit forum en niet als wanklank. Ik besef maar al te goed dat documenteren tijdens ontwikkelfase niet altijd zinvol wordt geacht.

Heel graag zou ik dus toepassingen concreet beschreven willen zien. Voorbeelden in Tips en trucs helpen me goed op weg. Maar ik mis toepassingen als: "Automatisch schakelen uitzetten" en hoop ooit nog eens te komen tot automatisch gecontroleerd zonnescherm i.c.m. lichtmeting en windsnelheid... De output van mijn weerstation wordt al via userplugin van Martinus in webapp weergegeven. Als je die data zou daarvoor zou kunnen gebruiken.. :roll: Waarschijnlijk kan idee zelfs verwerkt worden in de bestaande userplugin??

Mogelijk zou ergens een plekje op Wiki gecreëerd kunnen worden waar (via de moderator) de leden hun code inclusief toelichting kunnen plaatsen zodat niet alle inspanningen op dezelfde schouders komen. Tevens spaart dit veel zoekwerk als je achteraf wil zoeken naar berichten in de vele threads... Maar mogelijk zie ik nog haken en ogen over het hoofd.

Nogmaals mijn dank en alle lof voor jullie belangenloze inspanningen! Ik knutsel lekker verder en volg forum en wiki.

Gr.
Pieter
PieterS

Berichtdoor manjh » 07 nov 2012, 16:25

Pieter,
we hebben in de Wiki al een "tips&trucs" categorie, waarin we graag zoveel mogelijk praktijkvoorbeelden opnemen. Wellicht gaan we die categorie nog renamen naar "praktijkvoorbeelden".
Ideaal zou zijn om daar beschrijvingen op te nemen, zo compleet mogelijk.
Dus hardware, eventlist, userplugin (als je die gebruikt), en settings in de WebApp.
Het zou voor andere gebruikers dan heel eenvoudig moeten zijn om het voorbeeld zelf te implementeren.
Iedereen die een goed voorbeeld heeft kan dat aanmelden, een van de Nodo teamleden kan dan zorgen voor opnemen in de Wiki.

Vergat ik nog te melden: we zijn zeker niet van mening dat documenteren zinloos is, integendeel. Net als grondig testen is het juist zeer belangrijk.
Maar soms moet je keuzes maken en dan gaat testen wat mij betreft toch voor.
Ook komt het voor dat wij simpelweg niet in staat zijn om de juiste documentatie te schrijven. Zo zijn we al een hele tijd op zoek naar iemand die een stukje kan/wil schrijven over hoe je begint met een Nodo, gezien door de ogen van een Nodo-nieuweling.
Hiervoor zijn de teamleden gewoon veel te ervaren.
Wie zich geroepen en geschikt vindt hiervoor mag het zeggen!
Hans
manjh

Berichtdoor PieterS » 07 nov 2012, 16:40

H Hans,

Snelle respons!

Ik zal het voortouw nemen en proberen binnenkort een beschrijving te maken hoe ik data van mijn weerstation (WS3500) via webapp kan weergeven. Want met name webapp gedeelte was toch weer ff zoeken.
Wordt vervolgd.

Gr.
Pieter
PieterS

Keer terug naar Nodo WebApp