H Martin (en teamleden),
Je antwoord is helder. Mijn dank daarvoor.
Je inkijkje in jouw eventlist confronteert me weer met de vele mogelijkheden van de Nodo.
Hopelijk komen er snel enkele HowTo's op de Wiki waarin beschreven wordt hoe we deze functionaliteit kunnen implementeren. Want voorbeelden waarbij in concrete stappen beschreven wordt welke hardware benodigd is en welke commando's in eventlist en syntax in webapp ingegeven moeten worden zouden mijn leerproces zeker versnellen.
Ik realiseer me dat er nog veel ontwikkelingen gaande zijn maar ik moet erkennen dat ik het overzicht over verschillende versies van hardware (Mega, Mini, Small, Duemilanove, etc) met elk eigen interfaces begin te verliezen. Ook (nieuwe) functionaliteit binnen Webapp is me niet altijd duidelijk.
Beschouw mijn relaas als mijn weerklank vanuit forum en niet als wanklank. Ik besef maar al te goed dat documenteren tijdens ontwikkelfase niet altijd zinvol wordt geacht.
Heel graag zou ik dus toepassingen concreet beschreven willen zien. Voorbeelden in Tips en trucs helpen me goed op weg. Maar ik mis toepassingen als: "Automatisch schakelen uitzetten" en hoop ooit nog eens te komen tot automatisch gecontroleerd zonnescherm i.c.m. lichtmeting en windsnelheid... De output van mijn weerstation wordt al via userplugin van Martinus in webapp weergegeven. Als je die data zou daarvoor zou kunnen gebruiken..

Waarschijnlijk kan idee zelfs verwerkt worden in de bestaande userplugin??
Mogelijk zou ergens een plekje op Wiki gecreëerd kunnen worden waar (via de moderator) de leden hun code inclusief toelichting kunnen plaatsen zodat niet alle inspanningen op dezelfde schouders komen. Tevens spaart dit veel zoekwerk als je achteraf wil zoeken naar berichten in de vele threads... Maar mogelijk zie ik nog haken en ogen over het hoofd.
Nogmaals mijn dank en alle lof voor jullie belangenloze inspanningen! Ik knutsel lekker verder en volg forum en wiki.
Gr.
Pieter