nodo-domotica.nl

Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp

Post hier vragen en ervaringen die betrekking hebben op het gebruik en configuratie van de WebApp

Re: Geen verbinding met nodo via nieuwe webapp

Berichtdoor manjh » 25 feb 2013, 22:20

Ik ben zojuist via Telnet even op bezoek geweest bij Dylantje, en de zaak is opgelost.
Ter (vooral) lering ende (iets minder) vermaeck:
1. Met telnet naar de nodo, kon gelijk binnenkomen dus het NAT-en van poorten had hij goed gedaan. Poort 23 was goed doorgezet, dus neem ik aan dat hij 6636 dan ook wel goed gedaan zal hebben.
2. rondgekeken op status lijst, viel me op dat er nog geen WebApp adres of ID ingesteld was. Er is dus nog nooit een init gedaan vanuit de webapp. Voor de rest zag alles er OK uit.
3. aangelogged op zijn WebApp account. Naar setup-->communications gegaan. Ik zag dat het ingestelde IP adres totaal anders was dan het adres waarop ik via telnet was binnengekomen. Dus heb ik dat aangepast, WW ingevuld, en de init uitgevoerd.
4. was nog steeds aangelogged op telnet, en zag de WebApp commando's langskomen.
5. missie geslaagd. Tijd voor de Oorlam denk ik. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Vorige

Keer terug naar Nodo WebApp

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron