nodo-domotica.nl

Toewijzen kaku Aan webapp

Post hier vragen en ervaringen die betrekking hebben op het gebruik en configuratie van de WebApp

Toewijzen kaku Aan webapp

Berichtdoor jawde78 » 21 jun 2012, 06:40

Goedemorgen,

Heb net een dimmer aangemaakt, en het werkt eindelijk!
Echter heb ik ook wat inbouw dimmers en daar kom ik nogal lastig bij.
Ik heb destijds met mijn lightmanager per kaku een unieke code toegewezen.
Moet ik nu alle kaku's opnieuw in de learning stand gaan zetten of kan ik ze ook toewijzen aan de hand van bijvoorbeeld code A1?

Grt jurgen
jawde78
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 28 dec 2011, 15:24

Re: Toewijzen kaku Aan webapp

Berichtdoor Sjoerdp » 22 jun 2012, 11:40

Je je Nodo met WebApp inderdaad de oude nummers gebruiken (zoals A1, B8), maar voor een dimmer zou je eigenlijk met het nieuwe KAKU automatische codesysteem willen werken. Voordeel van het automatische codesysteem is namelijk dat je ook het absolute dimpersentage kunt instellen (dus de dimmer op 70% zetten).

De Nodo kan voor zover ik weet niet een willekeurig NewKAKU adres uitzenden, maar heeft zijn eigen nummers (adressen) die hij uitzendt en deze zal je aan je ontvanger moet aanleren.

Ik heb ook inbouwdimmers in de muur zitten en toch maar besloten om de wandcontactdozen open te halen om ze mijn Nodo adressen aan te leren. Omdat het nogal proppen was om de dimmers achter de normale schakelaar te krijgen met daarbij nog wat lasdoppen, was het toch wel weer even een gepruts. Maar het is het waard :lol:
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20

Re: Toewijzen kaku Aan webapp

Berichtdoor jawde78 » 22 jun 2012, 12:58

Hi Sjoerd,

Bedankt voor je reactie, die dim toewijzing is wel waardevol dus ga ook maar de wcd's openschroeven.
:(
jawde78
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 28 dec 2011, 15:24


Keer terug naar Nodo WebApp

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron