Elders op dit forum lees ik dat Sjoerd in het topic
Nodo aan de praat krijgen / Energiemeter aan de praat krijgen ook problemen had met uitlezen van pulsen op poort 18 i.c.m.de Beta-software waarna Paul hem adviseerde met Martin contact op te nemen.
Energiemeter aan de praat krijgen
door Paul » 17 maart 2012, 02:52
Sjoerdp schreef:Helaas is het me nog niet gelukt om de energiemeter aan de praat te krijgen. Ik heb de volgende stappen ondernomen:
In plaats van de TSOP heb ik een Lichtsensor aangesloten op pin D18 (en +5V en GND) en een klein Arduino scriptje gedraaid om te kijken of dat werkt. Als ik er licht op schijn, krijg ik een 1 en anders een 0. Dat werkt dus!Waarop Paul reageert:
Stuur even een PB naar Martin (mdegraaf} hij heeft draaiend en ziet het verbruik perfect en nauwkeurig in de WebApp.
Groeten PaulVoor mij zijn er inmiddels vanuit Niels1 ook twee CNY70-'s onderweg. Maar ik heb zo m'n vragen hoe die werkend te krijgen. Mogelijk kunnen Martin of Sjoerd duidelijke info geven hoe deze functionaliteit werkend is te krijgen.
Andere vraag is of het commando PulseCalibrate/PulseCalcute gedocumenteerd kunnen worden. Dit commando zou hier verband mee houden.
Onderstaande verwijzing van Martin in zijn post
Kijk even op http://www.nodo-domotica.nl/index.php/P ... #Voorbeeld voor de werking van pulsen.is te summier voor mij.
1: De wiki leert mij bijvoorbeeld niet welke commando's in de webapp horen en welke in eventscript.
2: In het voorbeeld van dat commando VariablePulse staat verwijzing naar PulseCalibrate. Dat commando is nog niet uitgewerkt.
3: Er staat als voorbeeld bij VariablePulse een stukje code dat ik niet snap:
"EventlistWrite;Wildcard Variables,All;SendEvent HTTP ! Ieder variabele event versturen naar de WebApp"Kan iemand mij die vet gedrukte tekst toelichten? Ik ben beginner.
Met dank en groet.
Pieter